מטוס ההדרכה הבא של חיל האוויר יהיה ה-M-346
משרד הביטחון החליט לאמץ את המלצת החיל ולהחליף את מטוסי הסקייהוק בכלי טיס איטלקיים שיגיעו ארצה במהלך שנת 2014

לפני כחודש פורסם במעריב כי בתום בחינה יסודית שביצע חיל האוויר בין המטוס האיטלקי למטוס הדרום קוריאני T-50, הוחלט לבחור בזה הראשון. ראשוני המטוסים צפויים להגיע ארצה במהלך שנת 2014.
בחירת מטוס האימונים החדש לוותה בחודשים האחרונים במתיחות רבה, נוכח טענות שהעלו בכירים בסיאול, לפיהם ישראל בחרה במטוס האיטלקי בשלב מוקדם של המשא ומתן והמשיכה במצג שווא לפיו העניין טרם נסגר.
במשרד הביטחון הכחישו את הטענות, ומשלחות ישראליות, שכללו קצינים בכירים בחיל האוויר, ביקרו בשתי המדינות ובחנו את המטוסים, לרבות בטיסות מבחן.
בחיל האוויר ביצעו בחינה שכללה השוואה במספר רב של פרמטרים עד שהגיעו להחלטה הסופית. עוד הם סברו כי מהיבטי בטיחות טיסה, איכות הדרכה ותפעול שוטף - גבר המטוס האיטלקי על זה הדרום קוראיני.
העסקה, שתחל כאמור בעוד כשנתיים, תכלול רכישת כ-30 מטוסים בשווי כולל של מיליארד דולר. החברה האיטלקית "איירמקי" תייצר את המטוס שנועד להכשרת טייסים במטוסי קרב חדישים
בנובמבר האחרון התרסק המטוס הראשון מדגם זה שיוצר עד כה בדרכו מדובאי לאיטליה. שני הטייסים הצליחו לנטוש ונפגעו קלות. מדובר באחד משלושת המטוסים שצברו עד כה כמה אלפים שעות טיסה בודדות.
באיטליה הודיעו כי יוכלו לספק לישראל את המטוסים בזמן ובכך יסיימו מטוסי הסקייהוק, שנמצאים בשירות בחיל האוויר קרוב לארבעים שנה, את תפקידם.
להחלטה עשויות להיות השלכות כבדות משקל על היחסים הכלכליים-ביטחוניים שבין ישראל לדרום קוריאה, בעיקר נוכח התחושה הקשה שליוותה את נציגי התעשייה האווירית מסיאול כי בתהליך כולו נפלו פגמים מהותיים, ומחו על כך שכללי המכרז הבינלאומי הופרו.
תקציב הרכש הביטחוני של דרום קוריאה עומד כיום על עשרה מיליארד דולר בשנה, ןבסיאול אמרו באחרונה כי אם ישראל תבחר במטוס שלהם, יש בכך להגדיל באופן ניכר רכישות עתידיות מתעשיות ביטחוניות ישראליות. אך ישראל בחרה אחרת, ולכן בקוריאה הדרומית יבחנו את הנושא כולו מחדש.
על פי הדרום קוראנים, בישראל החל תהליך במחצית השנייה של שנת 2010, אז הוציא משרד הביטחון "בקשה למידע" (RFI) לשתי החברות, יצרניות מטוסי ההדרכה. תשובות החברה הוגשו בפברואר 2011 והובטח להן שבתחילת הקיץ הן יקבלו "בקשה להצעה" (RFP).
ה"בקשה להצעה" לא נמסרה כלל לחברות ובחודש ספטמבר נודע לתעשיה האווירית הדרום קוראנית כי ממשלת איטליה הגישה למשרד הביטחון את הבקשה, לפיה ישראל תקנה את מטוסי האימון האיטלקים.
חיל האוויר האיטלקי בתמורה יקבל שני מטוסי התראה מהתעשייה האווירית, כך לפי המידע שהתקבל. במשרד הביטחון דחו את הטענות.
