צרכנות

מוצר נולד: ממציאים, מוכרים ואז מייצרים

חשבתם על מוצר מושלם ואין לכם אין לממן את הייצור? אתר חדש מאפשר למצוא לקוחות שיתמכו במוצר משלב הרעיון. יש בירוק?

רוני פיבלוביץ | 20/2/2012 14:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: עסק ירוק
מה לא נדבר על מחאת הפסק זמן? למי שלא היה מחובר בימים האחרונים לעולם - מחאת הפסק זמן נולדה לאחר שפורסמה ברשת תמונה המשווה מחירים בין מוצרי שוקולד של עלית בארץ לבין מוצרים זהים בחו"ל. נחשו איפה יותר יקר.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

כנראה שהקור המטורף עושה לאנשים חשק לחזור לקיץ, לימי המחאה, ושוב הוכחנו שיש לנו כוח. דף הפייסבוק של החברה הופצץ באגרסיות וערכה של החברה צנח. כוח צרכני כבר אמרנו? בתגובה, העלתה החברה מסר בדף הפייסבוק, שם נרשם שמחירי היצור בארץ יקרים ומשפיעים על מחירי המוצרים וגם שאין להם שליטה על המחיר שגובות רשתות השיווק מהצרכן. אחת התגובות בפייסבוק היתה – "זה נשמע כמו- אוי אוי אוי".
צילום: שאטרסטוק
שופינג - הדור הבא. מזמינות על הנייר צילום: שאטרסטוק

אז עופרה שטראוס, אם עלויות הייצור כבדות עליך ורשתות השיווק מקשות עליך - את לא לבד.

אין זה קל להיות יזם של רעיון. תחשבו שיש לכם רעיון למוצר, עלויות הייצור הגבהות מצריכות השקעה ראשונית משמעותית ואם זה הולך, חלומכם מתגשם ואתם מצליחים להגיע

למדפי החנויות, לרוב הן דורשות מלאים גדולים, עוד עלויות ייצור, וכמובן שגוזרות עליך קופה. ומי אמר שתמכור בכלל? לפעמים מהחלום הגדול נשארים הרבה ארגזים שאף אחד לא מצליח למכור, ובשביל להחזיק טלוויזיה צריך רק ארגז אחד.

בדיוק בגלל זה קם האתר הד סטראט. האתר מאפשר ליזמים להעלות את הרעיון שלהם לרשת ולבקש תמיכה -והנה החידוש - מהצרכנים הפוטנציאלים שלהם. למעשה היזם אומר, הנה הרעיון שלי, אני צריך את הסכום הזה כדי להוציא אותו לפועל ואני מבקש שתתחייבו לרכוש את המוצר במידה ואצליח. כך, יכול היזם להבטיח שיהיה מי שיקנה ממנו את המוצר לאחר ההוצאות.

אוטוטו

בעזרת האתר היזם יכול, למעשה, לבדוק אם הרעיון שלו מעניין בכלל, אם יש לו סיכוי. ברמה הצרכנית מדובר בפריצת דרך. השיח האחריות התאגידית מדבר כל הזמן על שיתוף מחזיקי עניין, חיבור בין התאגיד ללקוחותיו - ובאמת חברות כמו שטראוס עושות זאת. שטראוס אף נותנת לצרכנים שלה להמציא מוצרים חדשים באתר "שטראוס שלי".

הד סטראט לוקח את זה צעד אחד קדימה. היזמים מאפשרים ללקוחות לתמוך במוצר עוד משלב הרעיון, להרגיש חלק מהלידה שלו, לתמוך ולהשפיע. אלמנט נוסף ודומיננטי ברמה הצרכנית המודעת הוא כמובן תמיכה בעסקים קטנים. אנשי החלום, אלה שהעלויות הגבוהות יכולות להניע אותם מלהגשים אותו. תחשבו כמה רעיונות גאוניים היו לכם (למי אין?) בשנים האחרונות ולא היה לכם כסף להפיק אותם. כמה קסם מתבזבז וכמה אנשים שיכולים לשנות את העולם עדיין ממלצרים בבתי קפה.

ונקודה אחרונה משמעותית, כמו במקרה של שטראוס, גם היזמים נאלצים לחלוק עם רשתות השיווק ו/או עם משקיעים ברווחים. האפשרות לרכז התחייבות קנייה היישר מהם משאירה לפחות בשלב ראשון את השליטה בידיהם ומשפיעה באופן ישיר על חזון ואיכות המוצר.

אחד הפרויקטים שמוצעים באתר הוא דיסק נסיעה לילדים בשם אוטוטו. טובית נייזר, היזמית, מספרת בסרטון שלה שהדיסק הקודם שהפיקה גרף התלהבות רבה והרבה מהילדים שרכשו אותו מחכים לדיסק המשך. העלויות הגבוהות להפקה הבלתי מתפשרת הובילו את טובית לבקש מצרכניה הפוטנציאלים להיכנס לאתר ולהתחייב שאת הדיסק הבא הם יקנו ישירות ממנה ולא דרך רשתות השיווק, כך תוכל להבטיח שהבייבי שלה ימצא בית אוהב אצל מספיק ילדים והיא תוכל להמשיך לגור תחת קורת גג. אז יאללה, תגשימו לה חלום.

המדור שודר לראשונה במגזין הירוק "אקו לייף", המשודר מדי יום בין השעות 14:00-15:00 באקו 99FM. לדף הפייסבוק של התחנה. ecobrand האתר של רוני פיבלוביץ.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

סליחה, יש לך את זה בירוק?

צילום: פרטי

רוני פיבלוביץ מ-ecobrand, עוסקת בצרכנות ירוקה ובפיתוח מותגים סביבתיים חברתיים. יועצת בנושאי שיווק ירוק ושיווק לאחריות תאגידית.

לכל הכתבות של סליחה, יש לך את זה בירוק?

עוד ב''סליחה, יש לך את זה בירוק?''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים