אוניות תיירים ישראליות יאובטחו בנמלים בחו"ל
בעקבות שורת הפיגועים יבקש משרד החוץ ממדינות הממוקמות לחופי הים התיכון להגביר אבטחתן של ספינות הנופש שמגיעות מישראל

דרישות הביטחון החדשות כוללות ביצוע צלילות בנמלים הזרים שבהם האוניות יעגנו על מנת לוודא שלא הוצמד מטען חבלה לגוף האונייה. דרישה נוספת היא שסירות משטרה ילוו את אוניות הישראלים בכניסה וביציאה מהנמלים.
דרישות ביטחון המתחדשות מדי שנה, ללא קשר לאירועים האחרונים, הן הצבת שוטרים חמושים באותו חלק של הנמל שבו הספינות יעגנו וליווי משטרתי של האוטובוסים שמסיעים את התיירים הישראלים לסיורים בתוך הערים.
דרישה נוספת מהרשויות המקומיות היא לתחם את האזור שבו עוגנות הספינות כדי למנוע אפשרות של מכוניות תופת המיועדות לפגוע בישראלים על הספינות.
משרד החוץ העביר את ההנחיות לבקשת אגף הביטחון במשרד התחבורה בראשותו של דני שנער. לפי משרד התחבורה, בעונת ההפלגות ייקחו חלק שלוש ספינות אשר מופעלות על ידי חברות ישראליות.
מדובר באוניות "גולדן אייריס" ו"רויאל אייריס" הנמצאות בבעלות חברת מנו ספנות ובאונייה "ריו" שמשווקת בישראל על ידי חברת כספי ספנות. ההערכה במשרד התחבורה היא כי שלוש האוניות מתוכננות לפקוד את הנמלים הזרים, בהם האיים כרתים וקפריסין ונמלים נוספים באגן הים התיכון, עשרות פעמים.
בענף הספנות קיבלו את הידיעה על ההנחיות החדשות בכעס רב. מבחינתם, הדבר יוביל לפניקה בציבור הנוסעים. "האם הם רוצים שנצמיד לכל נוסע איש קומנדו?", שאל בציניות בכיר מעולם הספנות. "האם
לדבריו, "האוניות שלנו זוכות לאבטחה גבוהה ועובדה שעד היום לא נפלה שיערה מראשו של אף נוסע שלנו. התחושה היא שמישהו נכנס לפאניקה והוציא הנחיות בלי לחשוב בצורה הגיונית על התוצאות. המשמעות של הדרישות החדשות היא גזר דין מוות על הענף כולו".
רוב הקרוזים מישראל יוצאים להפלגות קצרות של שלושה לילות בסופי שבוע או ארבעה לילות באמצע השבוע, לאיים הסמוכים, קפריסין ויוון, כאשר הנמלים הפופולריים ביותר הם בלרנקה ובקורפו שבכרתים. הפלגות לשבוע מגיעות גם לאיטליה לרומא או נפולי; לקאליירי שבסרדיניה; לפלרמו שבסיציליה ולולטה שבמלטה.
בהכנת הידיעה השתתפה רוית נאור
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
