באשדוד, אילת וחיפה הודיעו על שביתה כללית בנמלים
ימים ספורים לאחר שסיימה ההסתדרות את השביתה ברכבת ישראל, כעת הודיעה על הפסקת פעילות ייצוא וייבוא הסחורות בנמלים. האוצר: "לפני פחות משבועיים נחתם הסכם שכר עם עובדי הנמלים במסגרתו ניתנה העלאה של 3% לשכר ממוצע שעומד על כ-30 אלף שקל לחודש"
- יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "הפרטה לא תהיה, זו מלחמה על הבית"

מכולות בנמל. לא יפורקו ולא ישנעו מטענים צילום: אלכס רוזקובסקי
מזה תקופה ארוכה מתנהל משא ומתן בין ועדי העובדים להנהלת חברות הנמלים ומשרד האוצר, במהלכו דרשה ההסתדרות כי כספים אלו יועברו לחשבון נאמנות עד ליצירת קופה מרכזית לפנסיה, בדומה למודל שהוסדר בסוגיה זהה ברשות שדות התעופה.
לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים נקלע למבוי סתום, הכריזו ועדי העובדים בנמלי אשדוד, חיפה ואילת על סכסוך עבודה, והערב כאמור התקיימה פגישה בין נציגי הצדדים אולם הסתיימה ללא תוצאות. לדברי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "כספי הפנסיה עלולים להיות בסכנה ממשית אם חלילה חברות הנמל יקלעו לקשיים כספיים, כל נושה יוכל לבוא להנהלות, לשים יד על החשבונות האלה, והעובדים ישלמו מחיר. בסך הכל אנחנו רוצים להבטיח את מה שמגיע לעובדים ממילא".
בתוך כך, בהסתדרות דורשים במסגרת המשא ומתן להסדיר בנוסף הסכמי מועצות ייצור בנמלים, מהלך שהעובדים מנסים לקדם בשיתוף הנהלות חברות הנמלים. בהסתדרות מציינים כי מדובר בהסכמים בהם נקבעות התפוקות והפרמיות, ומציינים כי מדובר באינטרס של חברות הנמל המעוניינות להגביר את תפוקת העובדים.
ההסתדרות: "הממונה על השכר מתנגד להסכם"
"בבתי המלאכה בנמל אשדוד הסכימו העובדים במסגרת ההידברות עם ההנהלה על מועצות הייצור, להתייעלות במספר התקנים ולמשמרות גמישות, כמו כן הסכימו לוותר על פרמיה קבועה לטובת פרמיה על פי מדידה של הכלים התקינים בלבד ומספר המכולות", אומרים בהסתדרות, "מדובר בהסכם שעשוי להביא להגברת היעילות והתפוקה בנמלים אולם הממונה על השכר מתנגד לכך".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "ההסתדרות ועדי העובדים בנמלים שוב משתמשים בשביתה לקידום אינטרסים אישיים וסחיטת תוספות שכר על חשבון ציבור משלמי המסים ותוך פגיעה בפעילות המשק. זאת, לאחר שלפני פחות משבועיים נחתם הסכם שכר עם עובדי הנמלים במסגרתו ניתנה
העלאה של 3% לשכר ממוצע שעומד על כ-30 אלף שקל לחודש". באוצר אמרו הערב כי "הצגת הוועדים את השביתה הנוכחית כמאבק על הפנסיה הינו הטעיה שנועדה להסתיר את העובדה שהם מנסים לסחוט, שוב, תוספת שכר".
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר, התייחסה שלשום לכוונת ההסתדרות להשבית את נמלי הים ואמר מדובר באטימות וזלזול בנזקים שייגרמו למשק. לדבריו, נזקי השביתה בנמלים עלולים להיות כבדים ביותר ואף אינם הפיכים. לדבריו, "אם לא יגיעו חומרי גלם למפעלים עלולים להיסגר קווי ייצור ועובדים יישלחו הביתה, יצואנים ייאבדו לקוחות בגלל אי עמידה בלוח זמנים ומטענים חקלאיים יירקבו ברציפים".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
