בעקבות האיומים? השר כץ הודיע על עיכוב הסכם "שמיים פתוחים"
מספר שעות אחרי שהודיעה הסתדרות העובדים על סכסוך עבודה בשלוש חברות התעופה – אל על, ארקיע וישראייר – הנחה שר התחבורה ישראל כץ שלא לחתום על הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי, בטרם תיבחן השפעתו על חוסנן של החברות. יו"ר ועד עובדי אל על: "מעודד, אך אנו מחכים ליישום ההבטחות"

בישיבה שהתקיימה עם מנהלי חברות התעופה הישראליות, אמר השר כץ כי במידה ותושגנה הבנות, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על ההסכם מבלי לפגוע בחוסן וביכולת חברות התעופה הישראליות לתפקד.
במהלך הישיבה שמע השר כץ את ההשגות של חברות התעופה בנוגע להסכם המתגבש. מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, דיווח על מהלך המשא ומתן עם האיחוד האירופי ועל החששות של חברות התעופה הישראליות.
כץ קבע בפתח הדיון את מדיניותו בנושא, הנסמכת על שני מרכיבים עיקריים: קידום מדיניות השמים הפתוחים שנועדה להגביר את התחרות, הוזלת מחירי הטיסות והגדלת מספר התיירים, לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה בארץ.
"כשר תחבורה יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה הישראליות", אמר כץ. "כך נהגתי בהחלטה לאשר לחברת אל על לבצע טיסות סדירות לאילת לצד חברות ארקיע וישראייר, וכך אני מתכוון לנהוג גם בסוגייה הנוכחית".
שר התחבורה הוסיף בישיבה כי בטרם חתימת ההסכם, יש להסדיר בהליך פנימי את ביטול הפליית חברות התעופה הישראליות לרעה, במטרה לאפשר להן להתחרות בתנאים שווים לאלה של החברות האירופאיות.
יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר ל-nrg מעריב בעקבות החלטת השר, כי "ההתבטאות מעודדת אותנו, אבל כמובן שאנחנו מצפים ליישום ההבטחות הללו לפיהם הוא לא יחתום על הסכם השמיים פתוחים לפני שיוודא שעובדי חברות התעופה הישראליות לא ייפגעו".
אדרי הוסיף כי "אנו נבחן את רצינות דברי השר במעשים ובכל מקרה נעשה הכל כדי לשמור על פרנסת העובדים וביטחונם התעסוקתי".
לדבריו, עד היום לא דובר באוזניהם על ההסכם, שבמתכונתו יאפשר לכל חברת תעופה אירופאית
מוקדם יותר הכריזה ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות על סכסוך עבודה בשלוש חברות התעופה הישראליות "אל על", "ארקיע" ו"ישראייר", ועל שבועיים של משא ומתן שבסופם, במידה ולא יושגו הסכמות, תוכל לנקוט בצעדים ארגוניים.
בהכנת הידיעה השתתף יובל גורן
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
