פורים 2012: כולם רוצים להיות גיבורי על
גם בחג הקרוב בחרו רוב ילדי ישראל בתחפושות האהובות של ספיידרמן, באטמן וסופרמן אבל גם יובל המבולבל וכוכבי הפסטיגל נחטפים מהמדפים

מנתוני חברת "שושי זוהר", יצרנית ויבואנית התחפושות הגדולה בישראל, גיבורי העל נחשבים ללהיטי כל הזמנים מזה עשרים שנה, בעיקר הודות לסרטי המשך שתעשיית הסרטים הבינלאומית ממשיכה להנפיק מדי כמה שנים.
את המקום הרביעי ברשימת התחפושות כבשו ה"פאואר ריינג'רס", הסדרה שכבשה את המסך בישראל בשנות התשעים. הבנות אחראיות לתחפושות שחותמות את רשימת הלהיטים עם הנסיכות של דיסני ותחפושת הברבי, המתחדשת מדי שנה.
לצד גיבורי העל והנסיכות, מוליד גם הפסטיגל, המתקיים מזה עשרים שנה בחג החנוכה, דמויות חדשות אשר בכל שנה כובשות את ילדי ישראל. השנה יתחפשו לא מעט מהילדים לעוז זהבי, לדנה פרידר וליובל המבולבל. גם הדרדסים עשו קאמבק עם סרט תלת מימד ונמצאים בצמרת הטבלה.
בעקבות מהלך שיזמה רשת "טויס אר אס" להוזלת מחירי התחפושות באמצעות ייבוא עצמאי מהיצרנים בסין, ניתן לחוש בירידת מחירים בכלל השוק, גם על המותגים המובילים.
מכיוון שמדובר בפריט שעושים בו שימוש חד פעמי, מתנהלת במקביל לתעשיית המכירות בחנויות הצעצועים גם זירת מכירות של תחפושת משומשות, במחירים מוזלים.
באתר יד 2 מדווחים כי השנה חלה עלייה של כ-40 אחוז במספר התחפושות והאביזרים לפורים המוצעים למכירה באמצעות האתר. לדברי
בארגון "מאיר פנים" יזמו השנה פרויקט הקורא להעביר תחפושות מהשנה שעברה למי שידם אינה משגת. לדברי רחלי איבנבוים, מנכ"ל מאיר פנים: "לכל ילד בישראל הזכות לשמוח בפורים ולצערנו מספר הילדים שהוריהם מתקשים לרכוש עבורם תחפושות גדל משנה לשנה".

שוק התחפושות מוערך בכ-60 עד 70 מיליון שקלים בתקופה של כחודש וחצי בלבד. יש תחפושת ב-100 שקלים, אבל בדומה לשוק האופנה, גם שוק התחפושות מאגד בתוכו מותגים וחברות יקרות יותר וכתוצאה מכך מחירה של תחפושת יכול להגיע לסכום כולל של יותר מ-600 שקלים.
