מנכ"ל הרכבת: אם לא יהיה שינוי מהותי, ניאלץ לסגור ולבצע ארגון מחדש
"קיים צורך בשדרוג מקצועי, תרבותי ומבני מהיר ברכבת", מבהיר מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר. לדבריו, יש צורך גם בשינוי מערך התחזוקה שיביא לשיפור משמעותי במתן השירות. "לא מדובר בהפרטה", הבטיח במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע והוסיף כי מצבת כוח האדם תגדל בקרוב בלמעלה מ-50%
- הקרב על הפרטת הרכבת: מובילי המחאה עתרו לבג"צ
- בומברדיה על הסכסוך ברכבת: "נגייס כ-150 עובדים"
- ועד הרכבת: "אין כוונה להדיח את גילה אדרעי"
- הרכבת והעובדים סיכמו: אין שביתה, שבועיים למו"מ

שביתה בתחנת הרכבת ארלוזורוב צילום: יוסי אלוני
בהתייחסו לתקלות ולתאונות ברכבת הודה צפריר: "לדאבוני, אנו עדים להרבה מאוד תקלות טכניות ואנחנו חייבים להשתפר. חטיבת התחזוקה דולדלה וחייבת בשדרוג מקצועי, תרבותי ומבני מהיר".
"עד 2019 תוכפל כמות הנוסעים"
בנושא הגידול הצפוי במספר נוסעי הרכבת הוסיף המנכ"ל: "עד 2019 תוכפל כמות הנוסעים ברכבת וצפויות השקעות בסדר גודל של כ-80 מיליארד שקלים. כבר היום הרכבת קולטת 400 קרונות ו-50 קטרים".
צפריר הוסיף כי יש צורך בשדרוג מערך התחזוקה הקיים ובבניית מערך מקביל לציוד הנקלט. לדבריו, הדבר יביא לשיפור משמעותי במתן השירות להחזקת הציוד. עם זאת הדגיש צפריר כי "לא מדובר על הפרטה". "הרכבת עומדת לגדול בחמישים אחוזים במצבת כוח האדם שלה ונגיע ללמעלה מ-3,500 עובדים",
הבטיח, "מדובר בשיפור ובשדרוג מערך התחזוקה, תוך שימת לב לנושאי הבטיחות".
בנושא הנגישות לבעלי מוגבלויות אמר צפריר: "אנחנו מקדישים מחשבה גם להנגשת הנסיעה ברכבת למוגבלים בתחנות שיש בעיה עם נושא זה."
ביחס לתכנית הממשלה לרשת את יהודה ושומרון במספר רב של קווי רכבת, אמר צפריר כי "התכנית ביו"ש מאוד מורכבת מכיוון שחלים על התכנית הזאת חוקים בינלאומיים. החלטת ממשלה היא לא פשוטה". לשאלה האם התכנית ישימה בכלל ענה צפריר: "אני כלל לא יודע להעריך".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
