"כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות"

ארגון ויצ"ו קבע כי קמפיין חברת "פיקס" להלבשה תחתונה הוא הסקסיסטי ביותר כלפי נשים לשנת 2011: "חצו קו אדום"

אריק בנדר | 6/3/2012 13:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"אות הקלון" של ויצ"ו לקמפיין הסקסיסטי ביותר לשנת 2011 ניתן היום (ג') לפרסומת לחזיות של חברת ההלבשה התחתונה FIX של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, אשר קראה לנערות להצטלם בחזיה ולשלוח את הצילומים לעמוד הפייסבוק של החברה.

הפרסומת המנצחת של חברת FIX
הפרסומת המנצחת של חברת FIX 
"פיקס חצתה קו אדום בשיתוף אקטיבי של נערות בקמפיין המציג את גוף האישה כאובייקט מיני", הסבירה יו"ר ויצ"ו ישראל גילה אשרת. "כדי למכור חזיה לא צריך להפשיט ילדות".

עוד הדגישה: "ההנחה ש'מין מוכר' גובה מחיר כבד מדי ועלינו כחברה הצרכנית להציב גבולות בשיווק ובפרסום. אנו קוראות למועצת הרשות השניה ולגורמי המשפט לפעול לאיזון ראוי יותר בין חופש הביטוי לבין מניעת פרסום פוגעני".

באירוע בכנסת, בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה וידועניות מעולם התקשורת והבידור, חשפה ויצ"ו את הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, כפי שנבחרו על ידי ועדת שיפוט מקצועית.

הוועדה, שהורכבה מנציגות תקשורת, אקדמיה וארגוני נשים, סקרה אלפי פרסומות ודרגה את המבזות ביותר. אחרי הפרסומת של FIX, הופיעו פרסומות של גולדסטאר (מקאן אריקסון), המרכז הרפואי פרופורציה (ארועטי ברמן GPS), מטבחי דו-איט (אליקים הרמן-נהרדעא) ודיאורדורנט AXEלגבר (מקאן אריקסון).
"הפריים טיים מציג נשים כגוף ללא נשמה"

על-פי נימוקי הוועדה, הפרסומת של FIX חוצה קו אדום בהחפצת גוף האישה ובהצגתו כאובייקט מיני. "המודעה מעודדת נערות וקטינות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר בדרך שמתייחסת אל נשים כאל אובייקט מיני", אמרה יו"ר ויצ"ו גילה אשרת. "יש חשש שהדחיפה להצטלם בצורה 'מדליקה', תתפרש בצורה קיצונית ותקבע בקרב בני נוער את התפיסה שניצול גוף האישה לגיטימי".

"הפריים טיים מציג נשים כגוף שאין בו נשמה". צילום: יוסי אלוני יוסי אלוני
לדבריה, "כל הפרסומות שנבחרו משקפות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ,שטחית, תלותית או טיפשה".

היא הוסיפה וטענה כי השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני. "אני קוראת למועצת הרשות השנייה לאכוף את כללי האתיקה של הרדיו והטלוויזיה, להרחיב את הגדרות המונח
'פגיעה ברגשות הציבור' כך שיכללו מאפיינים רחבים יותר של הצגת נשים בצורה מבזה ומנציחה סטראוטיפים, וגם למערכת המשפט לפעול לאיזון ראוי יותר בין השמירה על חופש הביטוי לבין הצורך למנוע פגישה בכבודן ובגופן של נשים".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה במהלך הדיון המיוחד: "הפריים טיים הישראלי מציג נשים כגוף שאין בו נשמה. משרד פרסום הוא אמנם לא משרד החינוך אך לפחות תפגינו קצת אחריות ולא תשדרו תכנים מבזים ומשפילים נשים. הצעת חוק חדשה שהגשתי קובעת קנס כספי כבד למפרסמים שיבזו נשים".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים