פנייה לישי: הפעל את תקנות החנייה החדשות
התקנות שהיו אמורות להגדיל את מספר חניות האופניים על חשבון המכונית הפרטית אושרו, אך לא נכנסו לתוקף. ארגוני תחבורה וסביבה לשר הפנים: "פרסם התקנות או שנפנה לבג"ץ"
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
הפנייה של פורום הארגונים למען תחבורה ציבורית בוצעה באמצעות הקליניקה לצדק סביבתי של אוניברסיטת תל אביב, בפנייתם דורשים, כאמור, משר הפנים לפרסם את תקנות החנייה החדשות שאושרו על ידו לפני כשנה.

מדובר היה בשורה של תקנות חדשות בתחום תקן החנייה, שכבר אושרו על-ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ונועדו להעדיף את התחבורה הציבורית והשימוש באופניים בערים על חשבון המכוניות הפרטיות.
התקנות כוללות צמצום הדרגתי של תקני החנייה לכלי רכב פרטיים באזורים שבהם יש מערכות הסעת המונים, עד כדי מחצית ממספר מקומות החנייה הקיימים כיום. המשמעות למעשה: ההגעה ברכב פרטי למרכזי הערים תהיה כמעט בלתי אפשרית, והנהגים יתבקשו להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית. פרסום התקנות והחלתן הוקפאה לפני שנה, לאחר שכבר ניתן לכך אישור האישור.
"אין הרבה החלטות שמצליחות לפגוע באוכלוסיה רחבה ומגוונת כל כך הכוללת קשישים ובעלי מוגבלויות, רוכבי אופניים ואופנועים, וכל אזרח המעוניין להגיע
"אנו חוששים כי הסיבה להקפאת התקנות קשורה בלחצים ואינטרסים אישיים המופעלים על שר הפנים מצד אנשי הנדל"ן", ציינה עדי קטיעי, דוברת ארגון "מגמה ירוקה" בתל אביב. לדבריה, באי פרסום התקנות השר אלי ישי אחראי להמשך קיומם של מחדלים אקולוגיים וסביבתיים. "פרסום תקנות החנייה החדשות הוא אחד הכלים החשובים שנועדו לשחרור המרחב העירוני לרשות הציבור והוא בלתי נפרד מתהליכי פיתוח התחבורה הציבורית", הוסיפה לרה פארן, מעמותת "תחבורה היום ומחר", "אי פרסומן הוא זלזול בתהליך קבלת ההחלטות של מוסדות התכנון".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מינהל התכנון עוסק זמן רב בעדכון תקנות התכנון והבניה בדבר התקנת מקומות חניה. התיקון לתקנות נדון במועצה הארצית לתכנון ולבניה וקבל את המלצתה. על אף האמור, בגלל פניות רבות, לרבות של ראשי ערים במרכז הארץ, להנהלת המשרד, הוחלט לעכב את פרסום התיקון ולקיים התיעצות נוספת. מנכ"ל המשרד מינה צוות שבוחן את התקנות ואת הטיעונים השונים שהועלו נגדם. אנו מקווים שבחינה זו תסתיים בקרוב".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
