שיא בתלונות הציבור, הביטוח הלאומי מוביל

ב-2011 נרשמה עלייה של 6.5 אחוזים בכמות התלונות שהוגשו למשרד המבקר לעומת שנת 2010. הבאים ברשימה: המשטרה והאוצר

נועם שרביט | 20/3/2012 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שנת 2011 רשמה שיא נוסף במספר התלונות שהגיעו לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה. בשנה זו התקבלו כ-15 אלף תלונות חדשות (גידול של 6.5% ביחס ל-2010), כאשר כ-30% מהן נמצאו מוצדקות. כך עולה מדוח נציבות התלונות שהגיש היום (ג') מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מיכה לינדנשטראוס, ליושב ראש הכנסת רובי ריבלין.

מעמד הגשת דוח תלונות הציבור, היום
מעמד הגשת דוח תלונות הציבור, היום צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת
במעמד מסירת הדוח אמר לינדנשטראוס כי שנת 2011 הייתה שנת שיא בכל הזמנים מבחינת מספר תיקי התלונה החדשים שנפתחו בשנה אחת.

"חשיבותה של פעילות נציבות תלונות הציבור היא בהגברת האמון שבין אזרחי ישראל למדינה ולמוסדותיה", אמר ריבלין. "ככל שמוגברת הנגישות על ידי הפעלת לשכות אזוריות מטעם הנציבות וככל שהפניות מטופלות ביעילות ובמהירות, כך למדים אזרחי ישראל כי יש כתובת אמיתית לתלונותיהם ויש מענה לבעיותיהם".

שנת 2011 ביססה עוד יותר את מעמדה של נציבות תלונות הציבור ככתובת המרכזית עבור הציבור. מאז התיישב מיכה לינדנשטראוס על כס המבקר ב-2005 כמעט הוכפל מספר התלונות המוגשות מידי שנה. בנציבות מציינים כי מדובר בשיעור חריג של תלונות בהשוואה למדינות מערביות אחרות.
כתובת גם עבור חברי הכנסת

עוד אומרים בנציבות, המנוהלת בידי עו"ד הלל שמגר, כי אחת הסיבות למגמת הגידול הנמשך, היא הקמת הלשכות האזוריות אשר נועדו להקל את הנגישות לציבור הנזקק.

כך או כך, בכל הקשור לשיאני התלונות, דווקא לא נרשם שינוי. במקום הראשון, מבחינת מספר התלונות, ניצב איתן המוסד לביטוח לאומי (1,388 תלונות), כשהרחק מאחוריו נמצאת משטרת ישראל (785), משרד האוצר (508), משרד המשפטים (471) ומשרד התחבורה (467).

בין הגופים שאחוז התלונות המוצדקות עליהם היה גבוה במיוחד ניתן למצוא את רשות השידור (כ-55% מהתלונות מוצדקות), דואר ישראל (49%), משרד התמ"ת (46%), משרד התחבורה (45%), עיריית בני ברק (41%), עיריית חיפה (41%) והמשטרה

(40%). כ-33% מהתלונות נגד צה"ל, אגב, נמצאו אף הן מוצדקות.

הנושא המרכזי שהציבור מלין עליו הוא שירות לקוי לציבור (27.4% מהתלונות). נושאי תלונות פופולריים אחרים הם תשלומי חובה ותשלומים אחרים (8.8% מהתלונות); בריאות, רווחה ושיקום (6.4%); הליכי מעצר, חקירה ודיונים משפטיים ואחרים (6.2%); גמלאות (6.2%); הליכי גבייה והוצאה לפועל (5.7%); צרכנות ורכש (5.6%); תשתיות ותכנון ובינוי (5.4%).

נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הפכה כתובת גם בעבור חברי הכנסת. חוק מבקר המדינה קובע כי ח"כ רשאי להגיש תלונה בעבור אדם אחר. השנה הגישו חברי כנסת 67 תלונות, פי 2 לעומת התלונות שהגישו חברי כנסת ב-2010.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''פוליטי/מדיני''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים