משבר הטאבלט החינוכי של קוריאה הדרומית
במעצמת הידע האסייתית רצו שמערכת החינוך תהיה חדשנית יותר עם ספרים דיגיטליים. אבל התלמידים הפכו מכורים לאינטרנט
תלמידים אלה לא יזדקקו לספרי הלימוד הכבדים, המוכרים כל כך להוריהם. ספרי הלימוד שלהם יהיו דיגיטליים, וניתן יהיה לגשת אליהם על גבי כל מסך שייבחרו. כך, גם הילקוטים שלהם צפויים היו להיות הרבה יותר קלים.

על ידי החלפת הספרים המסורתיים בספרים דיגיטליים, המרכיב העיקרי בתוכנית, ניסתה קוריאה הדרומית לחזות את העתיד, והחזון שלה קיבל דמות מציאותית יותר ויותר, עם הצמיחה בשוק הטאבלטים, הסמארטפונים וקוראי הספרים הדיגיטליים.
אבל קוריאה הדרומית, אחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, לא צפתה את ההתנגשות בין כוונתה לשדרג את בית הספר מבחינה טכנולוגית לבין מגמה אחרת: אנשי חינוך חוששים שמכשירים דיגיטליים הפכו לנפוצים יותר מדי. הם סבורים שהדור הצעיר של תלמידים נושאי טאבלטים וסמארטפונים עשוי להרוויח מהקטנת החשיפה למכשירים הללו.
החששות האלה גרמו לקוריאה הדרומית לסגת מהפרוייקט השאפתני, שנמצא בשלבי ניסוי בחמישים בתי ספר. המהפכה נדחתה. בתי הספר יעשו שימוש בספרים דיגיטליים לצד ספרי לימוד מנייר, ולא במקומם.
תלמידים בכיתה א' וב' ככל הנראה לא ישתמשו במכשירים האלה כלל, אומרים אנשי ממשלה. התפיסה החדשה, בעיני כמה מומחים לחינוך, מעמידה לבחינה מחודשת את התפיסה שרווחה עד כה בקוריאה הדרומית, לפיה טכנולוגיה פירושה באופן אוטומטי קדמה. אחד העיתונים הנפוצים בסיאול הזהיר במאמר מערכת מפני ה"אמון המופרז" של המדינה בחינוך דיגיטלי, וההנחה המוטעית שמערכת חינוך אלחוטית היא טובה יותר.
מדינות אחרות בוחנות את המקרה של קוריאה הדרומית בעיון משום שלאף מדינה, לטענת אנשי ממשל קוריאנים, אין תוכנית חינוך דיגיטלית שאפתנית כל כך. המקרה הדומה ביותר הוא פלורידה, בה הועלו לפני שנה הצעות להוצאה של ספרי הלימוד המסורתיים מהמחזור עד שנת 2015.
"החשש לגבי ספרי הלימוד הדיגיטליים", אומר קוון צ'ה מי, המפעיל תוכנית דיגיטלית באחד מבתי הספר היסודיים המשתתפים בניסוי בסיאול, "הוא שלתלמידים הצעירים לא יהיה מספיק זמן לחוות את החיים האמיתיים. הם יראו את העולם דרך מסך המחשב".
בבחינה ראשונית, חלק מההסתייגויות נשמעות כמו החששות האופנייניים לדור הישן שלא מבין את החדש. אבל תלמידים דרום קוריאנים מפגינים את הצדדים השליליים של הטכנולוגיה. אחד מכל 12 תלמידים בגילאים שבין חמש לתשע, לפי סקר שערכה הממשלה, מכור לאינטרנט, כלומר נכנס לחרדה או דיכאון כשאין לו גישה לרשת.
אנשי מערכת החינוך בקוריאה חוששים שאם הטאבלטים והמחשבים יהפכו לפריטי חובה בכיתות, תלמידים יפתחו בהם תלות גדולה עוד יותר הם עלולים גם לסבול מבעיות ראייה. חלק מההורים הביעו חשש שילדיהם יתקשו להישאר מרוכזים בלימודים כשהם משתמשים במכשירים המחוברים לאינטרנט.
על פי מחקרים,
המורה לי יון-ג'י לימדה את תלמידיה על מצלמות זעירות. כשהיא שאלה אותם כיצד הן עובדות, היא הפנתה את התלמידים לאינטרנט. "אני חושב שמצאתי הסבר שנשמע נכון", אומר אחד התלמידים. כעבור כמה דקות, היא מבקשת מהתלמידים ללחוץ על וידאו, המוטמע בספר דיגיטלי. התלמידים צופים בו על המחשבים הניידים שלהם, או על צג התלוי בכיתה, במקום הלוח.
המנהל, הצופה בכיתה מאחור, מתפעל מהאופן בו התלמידים משתתפים, עוברים בין החיפושים לסימולציות. "התלמידים מרוכזים", אומר המנהל. סוג הריכוז הזה דורש "מוח דיגיטלי". " המוח שלי והמוח שלהם בוודאי שונים לחלוטין", אומר המנהל.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
