ברגע האחרון: השביתה ברכבת בוטלה, הצדדים הגיעו להסכמות
לאחר מו"מ שנמשך אל תוך הלילה, ועד עובדי הרכבת וההסתדרות הגיעו להסכמות עם הנהלת הרכבת, והודיעו על ביטול השביתה המתוכננת. הבשורה לציבור: תוקף ההסכם שייחתם יהיה 3 וחצי שנים, במהלכן יובטח "שקט תעשייתי" ברכבת
- הנהלת הרכבת השעתה את יו"ר הוועד אדרעי
- משלשום: אין שעות נוספות ברכבת, לא יבדקו כרטיסים

הושג הסכם, יש רכבות צילום ארכיון: אלי דסה
תוקף ההסכם שייחתם בתקופה הקרובה בין הצדדים הוא שלוש וחצי שנים, במהלכם, ואולי זו הבשורה החשובה ביותר לציבור הרחב, מתחייבים ההסתדרות וועד העובדים לשמור על "שקט תעשייתי" בנושאים עליהם הגיעו להסכמות.
על רקע ההתקדמות במשא ומתן, הוחלט כי השעיית יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי תבוטל, כמו גם פיטוריהם של שני עובדים נוספים עליהן החליטה ההנהלה והדשהיית ארבעה עובדים נוספים. זאת "כמחווה של רצון טוב" של הנהלת הרכבת ושר התחבורה.
לאור ההתקדמות במשא ומתן וההבנות אליהם הגיעו הצדדים סמוך לשעה חמש בבוקר, יקיימו שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני מסיבת עיתונאים משותפת בשעה 8:00 הבוקר, בה יודיעו על פרטי ההסכם.
העלאת שכר
על פי ההסכם המתגבש, מרבית עבודות התחזוקה יוותרו בידי עובדי הרכבת לרבות תחזוקת הקרונות החדשים,כמו גם 70% מתחזוקת הקרונות שיעברו תהליך חישמול בעתיד, עובדי החברה החיצונית יועסקו במוסכים נפרדים שיוקמו על ידה והרכבת תקלוט לשורותיה עובדות המועסקות בחברות קבלן כקופאיות, באיתות האלקטרוני, בתדלוק ובתוכנה.

לא תושהה, אדרעי אמש צילום: אמיר מאירי
נוסף על כך, עובדי הרכבת יקבלו תוספת שכר בגובה 25% לצד מענק לרגל חתימת ההסכם והחלת הרפורמה בגובה 40 אלף שקל, ובנוסף צפוי שיפור בשכרם של עובדי 'דור ב' ברכבת בנושאים שונים כגון קייטנות, הבראה וכדומה.
בניגוד להסכמה להשאיר את מרבית עבודות התחזוקה בידי עובדי הרכבת, סוכם כי בתחום המטענים והנדל"ן
ברכבת יוקמו שתי חברות בנות חיצוניות שיעסקו בתפעול תחומים אלו לצד עובדי הרכבת.
כאמור, משך תקופת ההסכם תהיה לשלוש וחצי שנים, במהלכם מתחייב ועד עובדים לשמור על שקט תעשייתי ולא להכריז על שביתות בנושאים שסוכמו, ומנגד הנהלת החברה מתחייבת לא לבצע פיטורים לצמצום מצבת העובדים ברכבת עד שנת 2030.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
