שופטים: חובבי הביטלס צריכים כיסאות גלגלים

בית משפט אסר על חברה הולנדית לשווק כיסאות גלגלים בשם "ביטל‭,"‬ אך הכיר בכך שבני דור הלהקה עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים

nrg מעריב | 2/4/2012 9:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לוקסמבורג. פעם זה נראה הזוי ודמיוני כאשר פול מקרטני שר "כאשר אהיה בן ‭."64‬ אך סר פול כבר עבר את הגיל שהוא הזכיר באותו שיר מפורסם, וכאילו לא די בכך, בסוף השבוע שורבב המותג של הביטלס בפסק דין מדכא למדי, כאשר בית המשפט קבע שמעריצי הלהקה המפורסמת זקוקים לכיסאות גלגלים.
הביטלס, פסק דין מדכא
הביטלס, פסק דין מדכא רויטרס


בית המשפט האירופאי לצדק, שמושבו בלוקסמבורג, קבע שעל החברה ההולנדית "יו-קיו" להפסיק להשתמש בשם "ביטל" כדי לשווק כיסא גלגלים חדש שהיא מייצרת. זאת, בעקבות תביעה שהגישה "אפל קורפס‭,"‬ החברה של הביטלס.

"יו-קיו" רצתה לשווק את כיסא הגלגלים החדש תחת השם "ביטל‭,"‬ אולם השופטים קבעו שאם תאושר בקשת החברה, יש חשש שאנשים יתבלבלו בין כיסא הגלגלים לארבעת המופלאים, ויש סיכוי טוב שהחברה תפיק רווחים בצורה לא הוגנת משום שהשם מתקשר ללהקה המפורסמת.

השופטים קיבלו את טענת "אפל קורפס‭,"‬ לפיה יש הבדל ברור בין חופש ונעורים, המיוצגים על ידי המוזיקה של הביטלס, לבין הניידות המוגבלת של לקוחות "יו-קיו‭."‬ עם זאת, בית המשפט הכיר בכך שרבים מבני דורם של הביטלס - ה"בייבי בומרס" שנולדו לאחר מלחמת העולם השניה - עשויים להיות בימים האלה לקוחות של שוק כיסאות הגלגלים, ולכן השם "ביטל" עלול להשפיע עליהם.

עוד קבע בית המשפט שהתדמית המועברת באמצעות השם ביטלס, גם 50 שנה לאחר שבא לעולם, היא עודנה תדמית שמתקשרת לנעורים ולתרבות הנגד בסיקסטיז, ומשום כך היא עדיין חיובית.

לפיכך, מוסיפים השופטים, חברה שמשתמשת בתדמית הביטלס יכולה להרוויח מכך באופן לא הוגן. ובמקרה הספציפי שהובא בפני בית המשפט - אנשים שתנועתם מוגבלת יכולים להתפתות לקנות את כיסא הגלגלים של "יו-קיו‭,"‬ משום ששמו מעורר דימוי חיובי של חופש, נעורים ותנועה, מושגים הקשורים לביטלס.

השופטים מדגישים שקביעה הזו נכונה שבעתיים כאשר מדובר בקהל היעד של מוצרי "יו-קיו‭,"‬ שרבים מהם הכירו את מוצרי הביטלס בשנות ה‭.60-‬ בית המשפט ציין עוד שמבחינה חזותית, פונטית

וקונספטואלית, המילה "ביטלס" דומה מאוד לשם "ביטל‭,"‬ שבו ביקשה החברה ההולנדית להשתמש כדי לשווק באמצעותו כיסא גלגלים.

לכן, שימוש בשם "ביטל" יאפשר לחברה ההולנדית להנות מרווחים - בזכות העובדה שהשם מזכיר את ארבעת המופלאים - וזאת מבלי להשקיע בקמפיין פרסום, כפי שנדרש בדרך כלל כאשר משיקים מוצר חדש. לפיכך השופטים החליטו לדחות את בקשת "יו-קיו" ופסקו שאם יותר לה להשתמש בשם "ביטל‭,"‬ היא תיעזר בצורה לא הוגנת בכוח המכירה של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו.

> נתקלתם בידיעה הזויה? שלחו לנו למייל הבז' - nrgoddnews@mail.com

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים