כמו בת"א? בהוד השרון פורסים רשת שבילי אופניים
בעיר ייפרסו כ-50 ק"מ שבילים שיחברו את השכונות, מרכזי הקניות ותחנות הרכבת. האם תרבות הרכיבה התל אביבית תגיע לשרון?
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
"התוכנית מעודדת את המעבר לאמצעי תחבורה חלופיים על די סימון שבילי אופניים תוך קישור בין מוקדי הביקוש המרכזיים: תחנות הרכבת ומוסדות החינוך בעיר וכן לצורכי ספורט", מסבירה אדריכלית העיר, שרון גלוטר. "זאת במטרה לעודד את התושבים להשתמש באופניים ככלי תחבורה חלופי יומיומי". מהלך סלילת השבילים אינו פשוט, הוא כולל גם חידוש מערכת הניקוז, החלפת קווי מים וביוב, ריצוף מדרכות והטמנת רשת חדשה של חברת החשמל.

מפת שבילי האופניים בהוד השרון
באדיבות העירייה
מסקר שערכה העירייה עולה כי 39% מהנשים בעיר וכ-46% מקרב הגברים רוכבים על אופניים. כיום בעיר כ-19 קילומטר של שבילי אופניים במרחב העירוני, וכ-16 קילומטר בשטחים הפתוחים המובילים לנחל הירקון. בסיום סלילת הכבישים יוכלו התושבים לרכוב לאורך 50 קילומטר של שבילים.
"מבחינת התכנון הוד השרון מאוד מתאימה לשבילי אופניים, היא מישורית, המרחקים בה לא גדולים ויש לה גם מצפון ומדרום תחנות רכבת", מסבירה גלוטר. לדבריה, רשת
שבילי האופניים תעזור לחבר בין מוקדי השכונות ותאפשר את הקישוריות מבחינת השירותים לציבור, לא יהיה צורך לקחת אוטובוס או להשתמש בכלי רכב, בכל לב של שכונה יהיו שירותים נדרשים אליהם יהיה ניתן להגיע בשבילי האופניים.
במקביל יתחברו שבילי האופניים גם לפרויקט הנחלים העירוני, נכון להיום בנחל הירקון כבר ישנם שבילים ובנחל הדר בחלקו הדרומי כבר ביצעה העירייה שבילים בשיתוף רשות נחל הירקון והמשרד להגנת הסביבה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
