רעש הסילון מעל צפון ת"א: "המצב חמור"
השכונות הצפוניות בעיר הסמוכות לשדה דב נאבקות להפסקת פעילות מטוסי הסילון שממריאים לידי בית ספר שיפתח בשנה הבאה

ביה"ס החדש שנבנה בסמוך למסלול הנחיתות. צילום: יהונתן שאול
"כנראה שלא למדנו דבר מהמחדלים הבטיחותיים האחרונים", אמר חנף זריף, יו"ר מטה הפעולה שהקימו הושבים, "אצלנו מתעוררים רק אחרי אסון".
על פי החלטת הממשלה לפני מספר חודשים שדה התעופה כולו צריך להתפנות בעוד כשש שנים, אך שכניו מסרבים להמתין וחוששים ממה שיכול לקרות עד אז.
"בכל מקרה כבר ראינו מה קורה עם החלטות ממשלה ובטח שלטווח כזה", אמר זריף. כך, כבר תקופה שהם מנהלים מאבק עיקש ומתוקשר ברשויות ובמקבלי ההחלטות באופן אישי.
התלמידים יסבלו מרעש
לפני מספר חודשים הם ערכו את דף הוויקיפדיה של שר התחבורה ישראל כץ וכתבו בו כי הוא התפטר בעקבות התרסקות מטוס סילון על בניין מגורים בשכונה. לפני כן, הם חילקו פליירים ברחבי העיר עם מספר הטלפון האישי של השר וביקשו מאנשים לשלוח לו הודעות טקסט במהלך הלילה, כדי שיתעורר שוב ושוב, כמו שהם מרעש המטוסים.
"לבית המשפט יש עומס וסדרי עדיפויות אבל כנראה שהשופטים לא מבינים את חומרת המצב שלנו", טען זריף, "כל עוד זה לא קרוב אליך אז אתה לא מרגיש
את זה ולא מבין את עוצמת הרעש, אבל ברגע שהילדים והמורים יכנסו יחלו התלונות על הרעש וזיהום האויר".
זריף סיפר כי הוא מתגורר במרחק של כ-800 מטר משדה התעופה והעיד שרעש ההמראה של מטוסי הסילון הוא גבוה הרבה יותר, שלא לדבר על חריקת הגלגלים בנחיתות.
"את מטוסי הפייפר עוד יכולנו לסבול אבל הסילון הוא בלתי אפשרי", אמר. "אני בכלל לא רוצה לחשוב על איך זה נשמע בבית הספר שנמצא פחות מ-200 מטר מהמסלולים. אצלנו עושים ואחר כך חושבים".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
