צרכנות

מחפשים עזרה? ככה תגלו מי פנוי

הדור הבא של העזרה הדדית נמצא מעבר למקלדת. יד 2 מאפשר לכם להציע את מרכולתכם בזירה חדשה. גם אם זה עולה כסף, הצלחתם להחיות את הקשר הבינאישי. סליחה, יש לך את זה בירוק?

רוני פיבלוביץ | 18/6/2012 14:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחד הדברים שאני אוהבת בצרכנות סביבתית-חברתית הוא האפשרות שלא לצרוך בכלל. הרעיון שיש דברים שאפשר לרכוש בלי כסף. אפשר לעשות לבד, לעשות שימוש חוזר, להחליף. האפשרות היא הקסם, הפותח בפנינו עולם של היכרויות עם אנשים חדשים ויצירתיות.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

המחשבה הזאת עלתה לי כשגיליתי את "מי פנוי?" של אתר יד שתיים. מיד לאחר שסיימתי להזדעזע מהפרסומת שלהם, נכנסתי לאתר וחשבתי שהנה, באופן לא מפתיע, האינטרנט יכול לקדם צרכנות אחרת.
צילום: שאטרסטוק
מחפשים עזרה? אני פנויה צילום: שאטרסטוק

הרעיון מאחורי האתר הוא שאנשים יכולים לחפש אחד את השני על פי הצורך שלהם. אנשים שמחפשים אנשים, שפנויים לעשות דבר שהם צריכים, או אנשים שיש להם דבר שהם פנויים אליו והם מציעים עצמם למי שצריך.

סליחה, מה עוד יש בירוק?

לארוז לכם? שקית ירוקה – פרסומת רדודה
מוצר נולד: ממציאים, מוכרים ואז מייצרים
המבצעים מסנוורים? גם לכסף שלכם יש השפעה

הדוגמאות שהאתר מספק בהסברים שלו הן די טובות: מי פנוי להיות שותף לנסיעה לחו"ל? מי פנוי לריצה משותפת? מי פנוי לסלסה? הזדמנות להכיר שותפים. ראיתי גם מודעה נחמדה של מישהי שרוצה לטוס לטיול שורשים לרומניה (קחי אותי!) והרבה ספורטאים בפוטנציה שמאוד רוצים שמישהו יקבע איתם בשש בקצה הרחוב והם יתחילו לרוץ יחד.

אבל החלק שלא באמת היה לי ברור

עד הסוף הוא תחת הקטגוריה "מי פנוי לעזרה". האתר הדגים ושאל: " מי פנוי לעזרה בשדרוג המחשב". בהתחלה חשבתי לתומי שהשימוש במילה עזרה מעיד על כך שאנשים באמת מציעים את עזרתם, אך גם אם זו היתה כוונת המשורר, מרבית המודעות נראו עסקיות למדי וגם האייקון של "₪ "לצידן רמז שבניגוד לרצון הטוב של אנשים להציע טרמפים, פה אנשים רוצים לעשות כסף.

לייק למשה כהן

במודעות הפנימיות שלהם באמת ראיתי שכל אחד מהאנשים מציע שירות תמורת תשלום. יש שם הכל מהכל - בניית אתרי אינטרנט, עיצוב תכשיטים ואפילו מישהו שמוכן לכתוב שירים. אין כל רע בכך. אם אנשים יכולים לקדם את העסק שלהם או לפתוח לעצמם אפיק הכנסה משלים זה מצוין. האתר מציע אפשרות של כניסה לפייסבוק של האנשים שמציעים את השירותים שלהם, כך תוכלו להכיר אותם לפני.

היכרות עם ספקים ונותני שירות הוא משהו שעבר מהעולם וכיף שיחזור, זה מה שאותי באופן אישי מעודד. עיזבו אתכם מחברות גדולות וממותגים, משה כהן, כבר חבר שלי בפייסבוק ואין סיבה שאני לא אקנה ממנו.

ובכל זאת, אם כבר קראו לקטגוריה "מי פנוי לעזרה", היכנסו לאתר ורשמו בו את הנושאים שבהם אתם באמת פנויים לעזרה. בלי כסף ( טה דה דה דם!). אם אתם פנויים לעזור לילד בשיעורי בית או פנויים לענות בחינם על שאלות במחשבים. אני מניחה שבשלב מסויים יפציצו אתכם בבקשות, כי מי לא אוהב דברים בחינם? תמיד גם תוכלו לקבוע מכסה ואז להוריד את המודעה שלכם. מאתגר. נסו את זה. זאת באמת הזדמנות לעזור ואת זה קצת יותר נדיר למצוא, מתברר.

ובינתיים, תנו צ'אנס לאנשים שמציעים את השירותים שלהם באתר. היכנסו לעמוד הפייסבוק שלהם, תדפדפו בתמונות של החתונה שלהם, תעשו להם לייק על איזה סטאטוס. אם תמצאו גם תיק עבודות שם - מה טוב. תקנו מהם. תמיכה בעסקים קטנים, באנשים עצמאיים או באנשים שרוצים עוד קצת כסף - כדי לחיות כמו בני אדם במדינה הזאת - זה דבר מבורך.

המדור שודר לראשונה במגזין הירוק "אקו לייף", המשודר מדי יום בין השעות 14:00-15:00 באקו 99FM. לדף הפייסבוק של התחנה. ecobrand האתר של רוני פיבלוביץ.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

סליחה, יש לך את זה בירוק?

צילום: פרטי

רוני פיבלוביץ מ-ecobrand, עוסקת בצרכנות ירוקה ובפיתוח מותגים סביבתיים חברתיים. יועצת בנושאי שיווק ירוק ושיווק לאחריות תאגידית.

לכל הכתבות של סליחה, יש לך את זה בירוק?

עוד ב''סליחה, יש לך את זה בירוק?''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

דעות וטורים

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים