מה השתנה? כבאיות בנות 25 שנה ברחובות
שנה וחצי אחרי אסון הכרמל, בתחנה המשרתת 300 אלף איש רק 16 כבאים כשירים. "הסולם מגיע לקומה עשירית, אבל היום בונים 40 קומות"

הכבאית העייפה משנות ה-80 בתחנת כיבוי רחובות צילום: יהונתן שאול
בתחנת הכיבוי אחת הכבאיות בת 25 שנה ומהירות השיא שלה היא 70 קמ"ש בירידה. אחותה בת ה-15 מהירה ממנה ומגיעה ל-80 קמ "ש. כבאית אחרת מושבתת כבר כמה שבועות כי כדי לתקנה נדרשים כ-100 אלף שקל.
תחנת הכיבוי ברחובות אחראית גם לכמה אזורי תעשייה גדולים. די לציין שבאחד המפעלים הגדולים - מחלבות תנובה - יש מכלי ענק של אמוניה. ואם לא די בכך, הרי שעוד לא הזכרנו את הכור הגרעיני בנחל שורק. נוסף על כך, התחנה נותנת מענה ליישובי קו העימות הנמצאים בטווח טילי הקסאם - כמו גן יבנה וגדרה.
יו"ר תחנת הכיבוי: "יש לנו כבאיות מבוגרות יותר ממני"
"יש שינויים בשטח, אבל הם בעיקר כדי להרגיע את אזרחי מדינת ישראל", אומר שאול ליבי, יו"ר תחנת הכיבוי ברחובות. "זה התחיל בהקמת טייסת מטוסי הכיבוי, אבל אז התברר שלא כל מטוסי הכיבוי מתאימים לנו ולאקלים בישראל. יש לנו כבאיות מבוגרות יותר ממני. כבר 15 שנים שאנחנו מבקשים לפתוח תחנות משנה. השבוע פתחנו את תחנת המשנה ביבנה, אבל בגדרה, למשל, אין. אם ייפול עכשיו
טיל ייקח לנו 20 דקות להגיע".
בכבאים מודאגים מהמצב המקצועי של התחנה. "סולם הגבהים היחיד שלנו הוא הגבוה ביותר שיש בארץ, הוא מתנשא לגובה של 40 מטר ויכול להגיע לקומה עשירית. אבל היום בונים בניינים בני 30 ו-40 קומות. אף שבעולם כבר יש סולמות גבוהים יותר, כאן יצטרכו הכבאים לטפס 30 קומות ברגל עם ציוד על הגב כשכל שנייה היא קריטית". אומר ליבי.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
