כ-1,450 ילדים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים כנוסעים
1,191 ילדים נפגעו ב-2011 בתאונות שאירעו בתוך הערים, מתוכם עשרה נפצעו קשה. מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב: "מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאוד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים בכלי הרכב"

מושב בטיחות לרכב צילום: אורי דוידוביץ'
בשנת 2011 נפגעו 1,191 ילדים כשנסעו בכלי הרכב, כאשר עשרה מתוכם נפצעו קשה. בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012, נפגעו 327 ילדים כנוסעים בתוך העיר.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאוד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים בכלי הרכב. נמצא כי הם מפחיתים ב-54%-60% ממקרי המוות בפעוטות, כ-59% מהפגיעות בילדים ואת הצורך באשפוז ב-69%. על המדינה להשקיע משאבים בחינוך והסברה על חשיבותה של חגורת הבטיחות, שהוכחה כאביזר בטיחות מציל חיים. על המשטרה להגביר את האכיפה כדי לצמצם את התופעה שבה אדם נוהג בכלי הרכב כאשר נוסע איתו ילד לא חגור".
הורים רבים נוטים לחשוב שבנסיעה קצרה אין צורך לחגור את הילד בחגורת בטיחות, או לשבת במושב בטיחות מתאים. בעוד שמרבית
ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה בולטת מעבר לגיל זה. הורים רבים לא מעוניינים להתעמת עם הילדים ולכן מוותרים להם.
חינוך לחגירת חגורות בטיחות כבר מגיל הגן ימנע את הקונפליקט ויוטמע בילדים. על המדינה לעודד שימוש בכלי רכב שמותקנים בהם חיישני חגורות בטיחות המתריעים כי חגורת הבטיחות לא סגורה, בכל מושבי הרכב, על ידי הורדת מס.
על ההורים להקפיד לחגור את ילדיהם בכל נסיעה ולו הקצרה ביותר. כמו-כן, יש להשתמש במושב בטיחות תקני המותאם לגילו ומשקלו של הילד ולהקפיד שרצועות המושב יהיו מהודקות לגוף הילד.
המושב הבטוח ביותר לתינוקות הוא המושב האמצעי מאחור כשפניו של התינוק נגד כיוון הנסיעה.
הכוונה בכך היא לצמצם את הסיכון בפגיעת צד. אם הוחלט שהתינוק ישב מקדימה, לצד הנהג, עליו לשבת כשפניו נגד כיוון הנסיעה ועל הנהג לוודא כי כרית האוויר מבוטלת ולא תיפתח במקרה של תאונה.