התרסקות אייר פראנס: כשל טכני וטעות אנוש
הדוח הסופי על אסון המטוס ב-2009 קבע שכשל בחיישני המהירות גרם לטייס לנקוט בפעולות שגויות שהסתיימו בהתרסקות באוקיינוס
- התמליל של טיסה 447: לעזאזל, אנחנו מתרסקים
- התרסקות אייר פראנס: 4 דקות וחצי של אימה
- אותרה הקופסה השחורה של טיסת אייר פראנס
לפי רשות התעופה הצרפתית, צוות האיירבוס A330 לא פעל על פי ההנחיות ולא הגיב כראוי אחרי שזוהו הבעיות הטכניות בחיישני המהירות כאשר המטוס נקלע למערבולת במהלך הטיסה מריו דה ז'נרו שבברזיל לנמל התעופה שארל דה גול שבפריז.

מהנתונים מהקופסאות השחורות, אשר התגלו רק בשנה שעברה, עולה כי צוות המטוס עדכן את בקר הטיסה על המיקום בשעה 01:35 (שעון גריניץ'). בין 1:59 ל-2:06, הזהיר טייס המשנה כי מתקרבים למערבולת, בדיוק לפני שהקברניט עזב את התא כדי לנוח.
בשעה 2:08, פנה המטוס שמאלה וסטה מהמסלול המתוכנן, בעוד המערבולת בחוץ המשיכה להתחזק. שתי דקות לאחר מכן, התנתקו הטייס האוטומטי ומנגנון הדחף האוטומטי והמטוס החל לנוע ימינה. טייס המשנה ניסה להעלות את אף המטוס, בעוד שפעמיים נשמעו אזעקות והמהירות ירדה. בשלב זה קרא טייס המשנה לקברניט לשוב.
בשעה 2:10 שוב נשמעה אזעקה בתא הטייס והמטוס עלה לגובה של 38 אלף רגל. כעבור דקה נכנס הקברניט לתא, בעוד המטוס היה בגובה של 35 אלף רגל והמשיך לרדת בקצב של עשרת אלפים רגל בדקה. "אין לי עוד סימנים", קרא טייס המשנה ומשך את אף המטוס מטה. בשעה 2:14 הפסיקו ההקלטות ואבד הקשר עם המטוס.
החוקר הראשי של הסוכנות הצרפתית, אלן בוילר, אמר כי שני הטייסים
רוברט סולאס, שאיבד את בתו וחתנו באסון, אמר כי היצרניות ידעו מזה שנים שיש בעיות עם חיישני המהירות שנוטים לקפוא, אולם הן החליפו את המערכות הפגומות רק לאחר שהתרחשה ההתרסקות הקטלנית. הוא אמר כי "התנהגות בלתי אחראית של הטייסים" נגרמה בשל "טעויות באותות", וכי הטייסים היו צריכים לזכות לאימון טוב יותר.
הטייס ג'ראר ארנו אמר בתגובה כי הטייסים עשו את מה שלימדו אותם. "טייס רגיל בטיסה רגילה פועל לפי הסימנים במערכת ניהול הטיסה", אמר.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
