אחרי ההצתה: גל פניות למוקד משרד הרווחה

בתוך יומיים פנו 950 אזרחים למקוד החירום שנפתח אחרי ניסיון ההתאבדות של משה סילמן. גם בארגונים חברתיים מדווחים על עלייה בפניות

יובל גורן | 19/7/2012 10:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יומיים בלבד לאחר ששר הרווחה משה כחלון הודיע על הקמת צוות מיוחד של הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה למתן מענה למקרים חריגים - התקבלו בקו החירום של משרד הרווחה למעלה מ-950 פניות מאזרחים מרחבי הארץ.

30
30 "אורות אדומים". שר הרווחה משה כחלון צילום ארכיון: פלאש 90
כזכור, בעקבות המקרה הטרגי של משה סילמן, הורה השר כחלון על הקמת הצוות המיוחד "אורות אדומים" בראשות מנכ"ל הביטוח הלאומי ומנכ"ל משרד הרווחה, אשר בהתאם למורכבות הפנייה ודחיפותה יתערבו בטיפול בה במטרה לסייע לאזרחים במצוקה מול הביטוח הלאומי.

מבין הפניות שהגיעו ביומיים האחרונים אובחנו 30 מהם כ"אורות אדומים", לאחר שהפונים דיווחו על חשש שיפגעו בעצמם לאור המצוקות אליהן נקלעו. בהתאם להנחיית הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה, כל פנייה כזו הובילה לביקור דחוף של עובדת סוציאלית בביתו של הפונה לצורך מתן מענה ראשוני, ולהמשך טיפול תוך מעקב צמוד אחר התנהלות הרשויות מול האזרח במסגרת הטיפול בפנייתו.

במקביל, ריבוי עצום בפניות מאזרחים מורגש מאז מוצאי שבת גם במרכזי הזכויות של ארגונים שונים המסייעים לאזרחים בהתנהלותם האזרחית והמשפטית מול הביטוח הלאומי ומוסדות ציבוריים אחרים, כמו גם במספר רב של פניות המגיעות לשולחנם של חברי כנסת הפועלים בתחום החברתי.

הרב עידית לב מ"רבנים לזכויות אדם" סיפרה כי מאז תחילת השבוע עובדי מוקד הזכויות בארגון מוצפים בפניות, אשר מרביתן מאזרחים המדווחים על סיפורים קשים הדורשים טיפול דחוף ומיידי.

"אנחנו עושים ככל יכולתנו,

אבל בהרבה מקרים גם ההתערבות שלנו לא מסייעת ואנחנו מתקשים לעמוד במספר הפניות" אומרת לב. "לא ברור מדוע המדינה עדיין לא מתעוררת ומקדמת כבר היום הצעת חוק ממשלתית לסיוע לאזרחים במצוקה ובמיצוי זכויותיהם".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''בארץ''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים