צו לרכבת: להפסיק העבודות הרועשות במבשרת
בשורות טובות לתושבי מבשרת ציון. המשרד להגנת הסביבה הורה לרכבת להפסיק העבודות המרעישות סמוך ליישוב בשעות הלילה

◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
הצו הוגש בשל ראש בלתי סביר הנגרם בשעות הלילה מעבודות להקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב. במשרד להגנת הסביבה מציינים כי הנהלת הרכבת התעלמה בעבר ממספר פניות של המשרד בנושא. "הגיע הזמן לעצור את הפיצוצים הנוראיים ולבצע את העבודה המבורכת להקמת קו רכבת חדש באמצעים יותר בריאים הן לתושבים והן לאיכות הסביבה", אמרו בתגובה בוועד התושבים.
◄חשש במבשרת: מטרדי רעש מעבודות הרכבת
◄מהדורת החדשות של תושבי מבשרת: האסון שעדיין לא קרה
לדברי המשרד, הצו ניתן לאחר איסוף עדויות ושורת מדידות רעש שביצע המשרד באזור בתי התושבים. על פי הממצאים מעבודת הכלים הכבדים בשעות הלילה נגרם רעש חזק וחריג, המפריע לאורח החיים התקין של תושבי האזור.
"התושבים זכאים לשקט ושלווה בבתיהם בפרט בשעות הלילה", ציין השר להגנת
כזכור, כבר תקופה ארוכה שתושבי מבשרת ציון מנהלים מאבק נגד העבודות בתוואי הרכבת הסמוך לירושלים המתנהלות בלילות. במסגרת המאבק אף פנו ישירות לשר ארדן, בכמה אמצעים. בניהם שליחת מאות הודעות טקסט למכשיר הטלפון הנייד שלו וגם פרסום כרזות נאצה נגדו ברשתות החברתיות.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: הצו של המשרד להגנת הסביבה מסכן פרויקט לאומי, של חיבור מהיר בין ירושלים ותל אביב, בהשקעה של כשמונה מיליארד שקל, אשר צפוי להביא למהפך תחבורתי - להפחתת זיהום האוויר ותאונות הדרכים בכבישים העמוסים העולים ויורדים מירושלים. כל מכשול ידחה את הפעלת הקו, יפגע ישירות בתושבי ירושלים ויביא לנזק כלכלי כבד למדינת ישראל.
"רכבת ישראל תפעל בכפוף לכל דין ובהתאם לכתוב בצו. יחד עם זאת, רכבת ישראל בוחנת את חוקיות הצו, שהתקבל מבלי שמוצה דיון בנושא ולאחר שנציגי המשרד לא הגיעו לסיורים באתר העבודות אליהם הוזמנו על ידי יו"ר הגוף המאשר, אשר אמון מטעם המדינה על שמירת ההיבטים הסביבתיים בזמן ביצוע העבודות. נציין גם כי הגוף המאשר, שרכבת ישראל פועלת על פי הנחיותיו בכל הקשור להיבטים סביבתיים מאויש בנציגי משרד הפנים ומשרד התחבורה וכמו כן בנציג מטעם המשרד להגנת הסביבה.
"הצו שהתקבל מתבסס על בדיקת מפלסי רעש שלא סופקה לחברת הרכבת ושאינה תואמת בדיקות קודמות שבוצעו בעבר ושתוצאותיהן הועברו למשרד להגנת הסביבה.
"זהו צעד ראשון ומבורך מצד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ומשרדו, להפסקת המטרד אשר מדיר שינה מעינינו וגורם לנו ולילדינו לפגיעה משמעותית באורח החיים"' אמרו בוועד התושבים. "אנו חיים כל יום וכל לילה עם פיצוצים ואבק, הרעשות וזיהום אוויר, ללא כל הצדקה! לא ייתכן כי גורמים ממשלתיים ביניהם רכבת ישראל, משרד התחבורה ומשרד הפנים יתעלמו מתחנונינו לא לגרום לנו לסבל יום יום לילה לילה למשך ארבע שנים רצופות".
לדבריהם, יש להפסיק את הכרייה ממזרח הסמוכה לבתי התושבים והגורמת לרעש בלתי נסבל ולבצע את הכרייה מכיוון שער הגיא, רחוק מכל ישוב באמצעות אותן מכונות TBM אשר ממילא כורות את מרבית המנהרה.
אנשי הוועד הוסיפו: "צר לנו שרכבת ישראל זורה חול בעיני הציבור – הפסקת העבודות בלילה על ידי פיצוצי סלעים, כידוע לכל ובעיקר לאנשי הרכבת, תדחה אולי בחודשים ספורים את סיום כריית המנהרה, אך לא תעכב במאום את תחילת הפעלת קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב".
