עתירה: יוצא אתיופיה שובץ בחינוך מיוחד שלא כדין
העתירה הוגשה לביהמ"ש המנהלי בירושלים, בשם הילד שהופנה למסגרת המיוחדת מבלי שמוצו אפשרויות שילובו במסגרות של חינוך רגיל

הפניית יתר של תלמידים בני העדה לחינוך מיוחד? צילום ארכיון: ברקאי וולפסון
העתירה, שהוגשה גם בשם עמותת טבקה ועמותת הלה, מתייחסת לאירוע בו התלמיד הופנה לחינוך המיוחד מבלי שנכח איש מטעמו בעת קבלת ההחלטה, כפי שמוגדר בדין, ומבלי שמוצו כל האפשרויות לשלבו במסגרת החינוך הרגיל.
העותרים טוענים כי הצורך למצות את כל האפשרויות לשלב תלמיד בן העדה האתיופית, אשר עומד בפני קשיים מסוימים בחינוך הרגיל, מתחדד לאור הנתונים המראים בבירור כי במערכת החינוך קיימת הפניית יתר ברורה של תלמידים מבני העדה האתיופית למסגרות החינוך המיוחד.
על פי מספר דוחות ומחקרים מהעשור האחרון, המצוטטים בעתירה, הטענה כי קיימת השמת יתר של ילדים אתיופים במסגרות המיוחדות רק מתחזקת.
"זו פגיעה ביכולתו"
עו"ד סאני כלב, ראש הקליניקה לזכויות בחינוך של המרכז האקדמי, אמר בתגובה כי "הפנייה לחינוך מיוחד של תלמיד המסוגל ורוצה להשתלב בחינוך הרגיל, עלולה לפגוע ביכולתו לממש את הפוטנציאל הלימודי שלו".
כלב הוסיף כי על מערכת החינוך לעשות כל שביכולתה על מנת לשלב כמה שיותר תלמידים בני העדה האתיופית במערכת החינוך הרגילה ולמנוע את הפנייתו של תלמיד שיכול להשתלב במערכת זו, לחינוך המיוחד.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
