משאל: תומכים בחוק פיצוי על ביטול טיסות?
הנוסעים בנתב"ג מרוצים מהחוק, המחייב לפצות צרכנים שעוכבו. "מקווים שהחוק יצמצם את תופעות הביטולים ויקל על הצרכן"
ענת אלבחר, מנהלת שירות ופרויקטים בגוליבר, אמרה ל-nrg מעריב כי בחברה מכירים היטב את העיכובים והביטולים של הטיסות. "אנחנו חיים את זה ביום יום ואני מקווה שהחוק הזה יצמצם את התופעות האלה ויקל על הצרכן", ציינה.
נוסע שהיה בשדה התעופה, סיפר כי לפני כחודש אירע לו מקרה דומה, בו כשביקש להמריא לארצות הברית, נאלץ לשהות כשעה וחצי בתוך המטוס מבלי אפשרות להמריא. "כשביררנו, נודע לנו כי האיסור הוא בגלל חברת התעופה והיום אנחנו תובעים אותם", הוסיף.
נוסעת אחרת ששהתה בשדה, בירכה על החוק ואמרה כי "אם גורמים לאנשים להתעכב מספר שעות לא מבוטל ולפעמים בתנאים של מזג אוויר קשה או בשדות תעופה פרימיטיביים בעולם, מן הראוי לפצות את הנוסעים".
עם זאת, לחוק יש מספר סייגים. "חשוב לציין שעיכובים, איחורים וביטולים שנוצרו מכוח עליון שלא בשליטת מארגני הטיסה, הם לא מכוסים בחוק
ולכן הלקוחות האלה לא יקבלו פיצוי כזה או אחר", הסבירה אלבכר. "צרכנים שמגיעים ללא מסמכים תקינים או שלא עברו בידוק ביטחוני גם כן לא יהיו זכאים על פי חוק".
לדבריה, החוק מתייחס לצרכנים נורמטיביים שמגיעים לטיסה ומודיעים להם על עיכוב של מספר שעות. "הם אלה שיקבלו את הפיצוי הכספי, וכל מקרה ייבדק לגופו", סיכמה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
