לפני התאונה הבאה

אסור למשטרה להסתפק בלכידתו של שושן ברבי. עליה לצאת למרדף אחרי מאות הנהגים הזהים לו מבחינת הפרופיל העברייני שלהם

שמואל אבואב | 21/8/2012 18:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
במקביל למצוד אחר העבריין שושן ברבי, החשוד המרכזי בדריסתן למוות ובהפקרתן של שלוש הנשים על מעבר החציה בנתניה, הולכות ונחשפות לעיני הציבור שתי שערוריות: ההיסטוריה העבריינית העשירה של אותו חשוד, שבקושי שנתיים חלפו מאז נמלט מהמשטרה במהירות שהגיעה עד 180 קמ"ש, וההיסטוריה המשפטית המקלה להדהים עמו מצד רשויות החוק.

עוד דעות על תאונת הפגע וברח:
גיא מרוז - מפסידים לעצמנו
איתמר קרמר - מחבלים על הכביש
שרי מקובר בליקוב - חמלה שאינה במקומה


אלא שברבי לא לבד: בדיקה אקראית של פסקי דין וגזרי הדין בעבירות תעבורה מהשנים האחרונות מעלה כי על הפקרה לאחר פגיעה, בתוספת עבירות קודמות, מושת מאסר ממוצע של שנתיים וחצי בצירוף קנס ממוצע של 2,100 שקלים . על עבירת הפקרה לאחר פגיעה כשלעצמה מושת מאסר ממוצע של כעשרה חודשים בתוספת קנס ממוצע של 1,670 שקלים . אין פלא, אפוא, שנהג מסוכן כברבי פוגע במשתמשי דרך שנקרו בדרכו. הכתובת מרוחה על הקיר זה מכבר באותיות אדומות של קידוש לבנה.
שושן ברבי בהארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה
שושן ברבי בהארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה צילום: רענן כהן
המשטרה רדפה אחריו עד ללכידתו, אבל התוצאה של המדיניות המשפטית כלפיו וכלפי הדומים לו היא שברגע זה וברגעים הבאים שיחלפו עד התאונה וההפקרה הבאות נוהגים בכבישי ישראל בחסות החוק עוד מאות נהגים הנושאים עשרות רבות של הרשעות בעבירות תנועה חמורות, שאינם אלא פצצות מתקתקות העתידות, במוקדם או במאוחר, להתפוצץ על קורבנות שייקלעו לנתיב פראותן. בינתיים איימו בני משפחת הקורבנות ש"מוטב לנהג הדורס שהמשטרה תגיע אליו לפנינו, שאם לא כן נמצא אותו לבד ונעשה צדק בדרך שלנו".

ברור שאין תופסים אדם בשעת צערו, וברור שאסור, בכל נסיבות שהן, לקבל אמירות מסוג זה, ועדיין מעוררת הודעת המשפחה חשש מפני לקיחת החוק לידיים מתוך אכזבה ואי אמון במידת הצדק שעושה המדינה עם עברייני תנועה מועדים ולא פחות מכך עם קורבנותיהם.

המסקנה הבלתי נמנעת מהאסון שאירע בסוף השבוע בנתניה היא שעל רשויות החוק לצאת למרדף, אבל לא רק אחרי שושן ברבי, אלא אחרי כל מאות הנהגים הזהים לו מבחינת הפרופיל העברייני שלהם, הנוהגים בחופשיות בכבישי הארץ.

העונשים המושתים עליהם צריכים להיות חמורים עשרת מונים מהעונשים המושתים עליהם בפועל משני טעמים: גם כדי להרתיעם מלהתפרע בכביש וגם כדי לנטרל את מידת המסוכנות הנשקפת מהם לציבור. מהלכים הכרחיים אלה אולי ימנעו הבעות אי אמון כה נוקבות במדינה וברשויות אכיפה החוק כפי שהביעו בני משפחתן של סבטלנה יגודייב, בתה שושנה וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, יהי זכרן ברוך.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

שמואל אבואב

צילום: .

מנכ"ל עמותת אור ירוק. לשעבר מנכ"ל משרד החינוך

לכל הטורים של שמואל אבואב

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים