לפני התאונה הבאה
אסור למשטרה להסתפק בלכידתו של שושן ברבי. עליה לצאת למרדף אחרי מאות הנהגים הזהים לו מבחינת הפרופיל העברייני שלהם
עוד דעות על תאונת הפגע וברח:
גיא מרוז - מפסידים לעצמנו
איתמר קרמר - מחבלים על הכביש
שרי מקובר בליקוב - חמלה שאינה במקומה
אלא שברבי לא לבד: בדיקה אקראית של פסקי דין וגזרי הדין בעבירות תעבורה מהשנים האחרונות מעלה כי על הפקרה לאחר פגיעה, בתוספת עבירות קודמות, מושת מאסר ממוצע של שנתיים וחצי בצירוף קנס ממוצע של 2,100 שקלים . על עבירת הפקרה לאחר פגיעה כשלעצמה מושת מאסר ממוצע של כעשרה חודשים בתוספת קנס ממוצע של 1,670 שקלים . אין פלא, אפוא, שנהג מסוכן כברבי פוגע במשתמשי דרך שנקרו בדרכו. הכתובת מרוחה על הקיר זה מכבר באותיות אדומות של קידוש לבנה.

שושן ברבי בהארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה צילום: רענן כהן
ברור שאין תופסים אדם בשעת צערו, וברור שאסור, בכל נסיבות שהן, לקבל אמירות מסוג זה, ועדיין מעוררת הודעת המשפחה חשש מפני לקיחת החוק לידיים מתוך אכזבה ואי אמון במידת הצדק שעושה המדינה עם עברייני תנועה מועדים ולא פחות מכך עם קורבנותיהם.
המסקנה הבלתי נמנעת מהאסון שאירע בסוף השבוע בנתניה היא שעל רשויות החוק לצאת למרדף, אבל לא רק אחרי שושן ברבי, אלא אחרי כל מאות הנהגים הזהים לו מבחינת הפרופיל העברייני שלהם, הנוהגים בחופשיות בכבישי הארץ.
העונשים המושתים עליהם צריכים להיות חמורים עשרת מונים מהעונשים המושתים עליהם בפועל משני טעמים: גם כדי להרתיעם מלהתפרע בכביש וגם כדי לנטרל את מידת המסוכנות הנשקפת מהם לציבור. מהלכים הכרחיים אלה אולי ימנעו הבעות אי אמון כה נוקבות במדינה וברשויות אכיפה החוק כפי שהביעו בני משפחתן של סבטלנה יגודייב, בתה שושנה וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, יהי זכרן ברוך.