2437 אנשים נפגעים בכבישים בממוצע מדי שנה בחורף

הכביש הרטוב, אי שמירת מרחק, וחוסר במודעות לדרכים בהם אפשר לשמור על הבטיחות, גורמות לתאונות קשות. מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה לעודד שימוש במערכות מתקדמות"

nrg מעריב | 18/10/2012 10:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הגשם הראשון  מאחורינו והחורף כבר בפתח. כשהכביש
שמירת מרחק חשובה. תאונה
שמירת מרחק חשובה. תאונה צילום: פלאש 90
רטוב, חשוב מאוד להגדיל את המרחק מכלי הרכב שנמצא לפניכם, מאחר ומרחק העצירה מתארך.

שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים, במיוחד בימי החורף כאשר הכביש רטוב. כ-2,437 בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה, בתחום העירוני, בתאונות חזית-אחור, כך על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתייחסים לשנים 2003-2011.

מהנתונים עולה, כי  בכל שנה ארבעה בני אדם נהרגים בממוצע, בתאונות חזית-אחר ו-45 נוספים נפצעים קשה.

בשנת 2011 נפגעו 1,582 בני אדם בתאונות חזית-אחור בתחום העירוני, חמישה בני אדם נהרגו ו-32 בני אדם נפצעו קשה.  ביחס לשנת 2010 ניתן לראות ירידה של שני בני אדם שנהרגו ושני בני אדם שנפצעו קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה לעודד שימוש במערכות בטיחות אשר מונעות תאונות שנגרמות בשל אי שמירת מרחק. ישנן מערכות בטיחות, אשר מתריעות בפני הנהג כי הוא קרוב מדי לכלי הרכב שלפניו ובנוסף, ישנן מערכות בטיחות שגורמות לכלי הרכב לעצור, ולמעשה מונעות תאונת דרכים. עידוד שימוש במערכות הבטיחות הללו, באמצעות מיסוי נמוך והכנסתם לחליפת המגן הקבועה לכלי הרכב, יכולה לחסוך בחיי אדם יקרים". 

238 בני אדם נפגעו בירושלים בתאונות חזית-אחור בשנת 2011
238 בני אדם נפגעו בירושלים בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
165 בני אדם נפגעו בתל אביב בתאונות חזית-אחור ואדם אחד נהרג, בשנת 2011.
107בני אדם נפגעו בראשון לציון בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
104 בני אדם נפגעו בחיפה בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
67 בני אדם נפגעו ברחובות בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
43 בני אדם נפגעו בחדרה בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.
41 בני אדם נפגעו בבאר שבע ופתח תקוה, בתאונות חזית-אחור, בשנת 2011.

תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. היצמדות לכלי

הרכב שלפנים, מונעת את היכולת לבלום בפתאומיות בזמן חירום, ולהימנע מהתנגשות. ניתן היה למנוע תאונות רבות, באמצעות הוספת מספר מטרים לרווח מהמכונית שלפנים.

בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה. אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות חזית-אחור, היא על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים, אשר מתערבים למעשה בנהיגה ועוצרים את כלי הרכב לפני ההתנגשות בכלי הרכב שלפניו.

במקביל על משטרה להגביר את האכיפה בנושא של אי שמירת מרחק בין כלי רכב ועל  המדינה להגדיל את ההסברה על הסכנות שבאי שמירת מרחק נכון. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים