
תופעה: מורים ומנהלי בתי ספר מנסים להיכנס לכנסת
לאחר שהתייאשו מהטיפול בנושא, החליטו אנשי חינוך לנסות לשפר את המצב כחברים בבית המחוקקים. המורה הירושלמית לילי בן עמי: "בפרלמנט הצרפתי יש חמישים מורים"

לוקחת דוגמה מצרפת. לילי בן עמי פלאש 90
חילי טרופר, שניהל עד לאחרונה את בית הספר ברנקו-וייס ברמלה, החליט כעת להתמודד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה. כמוהו המחנך אמנון זילברמן וגם ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, שניהל את בית הספר אוסטרובסקי בעיר. "זה בוער בעצמותיי," אומר חופרי. "זה הביטחון הלאומי שלנו, החוסן הלאומי, הצדק החברתי. הכל מתחיל בחינוך."
לילי בן עמי, מורה בתיכון זיו בירושלים שהובילה את מאבק מורי הקבלן להעסקה ישירה, מתמודדת גם היא על מקום ברשימת העבודה. "אין היום בכנסת מי שמשמיע את קולם של המורים והמורות," מסבירה בן עמי. "בפרלמנט הצרפתי יש כחמישים מורים, בכנסת ישראל יש מורים ספורים."

מאיר כהן (מימין) בכנס של ''יש עתיד''. לוקחים אחריות
צילום: אמיר מאירי
דוגמה קיצונית היא מפלגת יש עתיד, אשר השלישייה המובילה שלה אחרי יאיר לפיד היו בעבר מנהלי בתי ספר. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, הקימה בית ספר למבוגרים וניהלה אותו, מאיר כהן שימש במשך שנים מנהל בית ספר בדימונה לפני שנעשה ראש העירייה, והרב שי פירון ניהל את הישיבה התיכונית פתח תקווה.
"כל חיי הבוגרים אני במערכת החינוך,"
אומר הרב פירון, "מספיק זמן כדי להבין כמה המצב קשה ואיפה נחתכים הדברים. אנשי חינוך יביאו לכנסת יכולות מהכיתה, כמו הקשבה וערכים."
תיק החינוך עצמו, שבעבר נחשב לבית קברות לשרים, הפך למוקד מאבק. שר החינוך הנוכחי, גדעון סער מהליכוד, הצהיר כבר כי יבקש כהונה נוספת, ואילו לפיד כבר הודיע כי זהו התיק החשוב ביותר עבור מפלגתו.

הצטרף למפלגת העבודה. חילי טרופר
צילום: יהונתן שאול
