המשק חסך 340 מיליון שקל מההשקעה במאבק בתאונות

עפ"י נתוני אור ירוק, בחמש שנים האחרונות, פחת הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים, ב-1.7 מיליארד שקל- חיסכון של 340 מיליון שקלים למשק מידי שנה, בממוצע

nrg מעריב | 12/11/2012 13:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "המשך הקצאת התקציבים לבטיחות בדרכים היא קריטית לשמירת מגמת הירידה במספר ההרוגים בדרכים וגם משתלמת כלכלית למשק.

"ההישג שבהפחתה של כ-30% במספר הרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2012 אינו תלוי במזל או גורל, אלא פרי של פעילות מאומצת להצלת חיים. השקעה של התקציב הנדרש, 550 מיליון שקלים בשנה, לשיפור תשתיות הכבישים המסוכנים, לאכיפה ראויה, להטמעת אביזרי בטיחות מתקדמים למערך פינוי מהיר ולחינוך לבטיחות בדרכים, תאיץ את קצב ההפחתה במספר ההרוגים ותגדיל את החיסכון הכלכלי למשק".
    
מהנתונים עולה עוד כי עלותו של הרוג מתאונות דרכים, למדינה, מסתכמת ב-5.580 מיליון שקלים. עלותו של פצוע קשה (בכלי רכב ארבע גלגלי) למדינה, מסתכמת בכ-600-700 אלף שקלים ושל פצוע קשה ברכב דו גלגלי, עלולה להגיע עד לכ-1.1 מיליון שקלים.

עלותו של פצוע קשה כהולך רגל או רוכב אופניים, עלולה להסתכם בעד כ-900  אלף שקלים. עוד עולה מן הנתונים כי עלותה הממוצעת של תאונת דרכים בשטח הבינעירוני למשק, גדולה פי 2.3 ! מעלותה של תאונת דרכים בתחום העירוני.



ניתוח עמותת "אור ירוק" את נתוני שנת2011  של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מלמד כי עלותה הממוצעת של תאונת דרכים בשטח העירוני למדינה מסתכמת ב-189 אלף שקלים,  בעוד עלותה של תאונה ממוצעת בשטח העירוני, מסתכמת ב-82 אלף שקלים.

שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": "הפער העצום בין עלות תאונה בתחום העירוני לעלותה בתחום הבינעירוני, עשוי להיות מיוחס לחומרת הפציעה של המעורבים בתאונה בשטח הבינעירוני ולמספר ההרוגים הגבוה יותר בשטח הבינעירוני.

"אלה נגרמים עקב נהיגה במהירויות גבוהות יותר בשטח הבינעירוני. השקעה תקציבית ראויה באכיפה תפחית את מספר ההרוגים והפצועים בכבישים הבינעירוניים".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים