העיר המסוכנת בכבישים לילדים בישראל - ירושלים
למרות הירידה בתאונות הדרכים, דווקא בקרב ילדים מצטיירת תמונה מדאיגה. מנכ"ל אור ירוק: "המדינה חייבת להשקיע בתשתית. זה הוכח כדבר מציל חיים"

זירת התאונה בה נדרס ילד למוות צילום: חן גלילי
מתחילת שנת 2012 ועד חודש ספטמבר, נרשמה ירידה של כ-30% במספר ההרוגים מתאונות דרכים, ביחס לשנה הקודמת, אך על פי נתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דווקא בערים, חלה עליה של 27% במספר הילדים (0-14) שנהרגו, כתוצאה מתאונות דרכים.
לקראת יום הילד הבינלאומי שיחול ב-20 בנובמבר 2012, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 נהרגו 14 ילדים בגיל 0-14 בתאונות דרכים בערים. מדובר בעליה של שלושה ילדים הרוגים ביחס לשנת 2011 (27%).
בשנה הנוכחית נרשמה גם עליה במספר הילדים שנפצעו קשה מתאונות דרכים בערים. 124 ילדים נפצעו קשה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012, אל מול 108 ילדים שנפצעו בשנת 2011, (עליה של כ-15%).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר בתגובה לנתונים: "השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים. על המדינה לבנות יותר פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים, בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, כדי לרסן את מהירות הנסיעה. מהירות נסיעה נמוכה יכולה לעשות ההבדל בין חיים ומוות".
העיר הכי מסוכנת לילדים - ירושלים
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב