חלשים במבחנים, מצטיינים בייצוא תוכניות לימוד
למרות הדימוי הנמוך של מערכת החינוך בישראל, מתברר שיותר ויותר בתי ספר ברחבי העולם עוברים הכשרות מורים ומשתמשים בחומרי לימוד שפותחו כאן, במיוחד בתחומי המדעים

פרויקט אולימפיאדת המדע (למצולמים אין קשר לכתבה). שיא בייצוא תוכניות חינוך לעולם צילום: היחידה לנוער שוחר מדע.
בחודשים האחרונים הגיעה התופעה לשיא, לאחר שרשת אורט חתמה על חוזים בינלאומיים בסדר גודל של מיליוני יורו. במסגרת כמה מהחוזים, גם תלמידים בסין, במיאנמר ובכמה מארצות אפריקה ילמדו רובוטיקה בפדגוגיה ישראלית. רשת אורט, יש לציין, זכתה לפני ארבע שנים במכרז בסך שבעה מיליון שקלים לפיתוח אמצעי למידה והכשרת מורים בתחום הרובוטיקה בבלגיה, בספרד ובאנגליה.
זאת ועוד: 35 בתי ספר בארה"ב נהנים כיום ממערכי שיעור ברובוטיקה ובביו-רפואה אשר פותחו בישראל. המורים הישראלים אף הוטסו מעבר לים ותרגלו את המורים המקומיים, והם ממשיכים ללוות אותם עד היום. עסקאות נוספות, בעיקר בנושאים טכנולוגיים, הנדסיים ומדעים, נחתמו בשנים האחרונות עם מאות בתי ספר ב-20 מדינות אירופיות ובעשרות בתי ספר בארצות
הברית. בישראל מתגאים כי תוכניות לימוד שפותחו בשפה העברית תורגמו עד כה ל-12 שפות שונות.
"יש פער אדיר בין הדימוי שלנו במבחנים הבינלאומיים ובין איים של חינוך מצוין שקיימים אצלנו", מסביר יואל רוטשילד, ראש המרכז למחקר ולפיתוח על שם מושינסקי ברשת אורט ישראל. "דווקא כעת נרשם שיא בייצוא תוכניות החינוך מישראל לעולם, ובחודשים האחרונים נחתמו חוזים במיליוני יורו.
את הרקע לבחירה דווקא בתוכניות חינוך ישראליות אני מסביר בקשיים הכלכליים שחווה אירופה. האירופים גילו שאין התאמה מספקת בין התפוקות של מערכות החינוך שלהן ובין צורכי המשק, ולכן יש שיעור אבטלה גבוה כל כך בקרב הצעירים בגילאי 40-25. הם הבינו שלא די להכשיר רואי חשבון ועורכי דין, ושיש צורך באנשים בעלי חינוך טכנולוגי ומקצועי. לישראל יש תדמית חזקה בעולם ההיי-טק והטכנולוגיה, וגם הניסיון הצבאי מוסיף".
מנכ "ל רשת אורט, צביקה פלג, יודע לספר כי "לפני כחמש שנים זיהינו את הפוטנציאל לשווק יכולות וידע חינוכי לעולם. היתרונות שלנו הם בעיקר שילוב של טכנולוגית אינטרנט בחינוך, פדגוגיות אלטרנטיביות והפן הרגשי בהקשר זה ".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
