כביש המוות: הרוג אחד בחודש בממוצע בכביש 31
הדרך בין צומת להבים לצומת זוהר, גובה מחיר כבד מאוד של חיי אדם בגלל תשתיות לקויות. למרות ההתרעות החוזרות ונישנות - אף אחד לא מטפל בתקלות
כביש 31 הוא כביש רוחב המתחיל בצומת להבים וחולף דרך להבים, לקיה, חורה, כסיפה וערד, ומסתיים בצומת זוהר סמוך לים המלח. בעמותת "אור ירוק" מציינים כי מדובר בהרוג ה-12 השנה, וכי לפי סטטיסטיקת ההיפגעות בכביש, אם לא יעשו בו השינויים התשתיתיים, צפויים כ-58 בני אדם לאבד את חייהם בעשור הקרוב, וכ-1,500 להיפצע.
עמותת "אור ירוק" פועלת מזה כשנה וחצי על מנת לרתום את ראשי הערים באזור, למאבק לשיפור התשתית בכביש. בעבר שלח מנכ"ל אור ירוק שמואל אבואב, מכתבים לטלי פלוסקוב, ראש עיריית ערד ולרוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע, בו הוא מבקש את עזרתם.

כביש 31. סטטיסטיקה מזוויעה
עיבוד מסך
לאחרונה נערך סיור בכביש, על ידי גיורא שילוני, מוותיקי מהנדסי ומתכנני הערים בישראל. שילוני, עמד על הבעיות שבכביש כולל הנתיבים שלא מופרדים, הכנסיות והיציאות הרבות מדרך העפר אל הכביש ותנועת הולכי הרגל המסוכנת בכביש.
מעמותת "אור ירוק", אשר חקרה את הנושא, נמסר: "על המדינה להאיץ את הטיפול בכביש המסוכן,
כדי להציל את חייהם של משתמשי דרך רבים. הכביש צריך לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון כולל מפרדה קשיחה במרכזו, למניעת תאונות חזיתיות.
"המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות שלה בכביש, כדי להגדיל את ההרתעה. יש להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים שבסביבת הכביש ולהתקין תאורה מלאה לכל אורכו".