רשימת התלונות על בתי החולים: שיבא מדורג ראשון

59 תלונות על בית החולים הגיעו לנציב קבילות הציבור. אחריו ברשימה איכילוב ורמב"ם. מפילוח התלונות עולה כי הציבור אינו מודע לזכויותיו הרפואיות

ארי גלהר | 24/12/2012 12:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
במשרד הבריאות ערכו השבוע את הסיכומים האחרונים של שנת 2012 ובדקו את בתי החולים עליהם התלוננו המטופלים. בראש הרשימה עומד בית החולים שיבא בתל השומר עם 59 תלונות שהגיעו לנציב קבילות הציבור פרופ' חיים הרשקו.
בית החולים שיבא. נתונים לא מחמיאים
בית החולים שיבא. נתונים לא מחמיאים צילום ארכיון: רענן כהן


אחריו מדורגים ברשימה בית החולים איכילוב בת"א עם 55 תלונות ורמב״ם בחיפה עם 40 תלונות.

גם בתי החולים הבינוניים הצליחו לצבור מספר תלונות לא קטן, ביניהם נהריה עם 30 תלונות, וולפסון עם 24 תלונות ואסותא עם 12 תלונות. לעומתם שני בתי החולים של הדסה בירושלים, עין כרם והר הצופים הגיעו יחד רק ל-14 תלונות.

מתוך 922 תלונות שהגיעו השנה, 198 נבדקו עד חצי שנה ו-134 במשך יותר מחצי שנה. כל השאר נבדקו בתקופת זמן של שלושה חודשים.

את הנתונים יציג פרופ הרשקו בכנס השנתי של האגודה לזכויות החולה שיתקיים השבוע, ויעמוד בסימן השירותי הרפואי בבתי החולים. לרגל הכנס ביצעה האגודה ניתוח של הפניות שהגיעו לפתחה בשנה החולפת.

מפילוח הנתונים עולה כי מרבית הציבור אינו מודע לזכויותיו הרפואיות.  הנושא בו היו מירב הפניות, כ-65%, הוא מתן מידע לחולים בנושא זכויות שונות. כמו כן 13% מהתלונות עסקו ביחס לא הולם של צוות רפואי, 14% בנושאים כמו ייפוי כח וויתור על סודיות רפואית, ו-5% בקשיים שהחולים נתקלו בהם בבקשה לקבלת מידע מהתיק הרפואי שלהם.

"גופים במערכת הבריאות לא פועלים בשקיפות"

עוד עולה מהנתונים כי קופות החולים עדיין אינן פועלות באופן מספק לטובת מבוטחיהם. מפילוח התלונות מתברר כי 36% מהפניות עסקו בהתנהלות החולים מול קופות החולים. המספר הרב ביותר מתוכן - 34%, עסקו בנושא בחירת מקום הטיפול, וכן סירוב לבקשה לטיפול או לאשפוז בבתי חולים ומרפאות שונות.

לדברי מנכ"לית האגודה לזכויות החולה, רחל אייל בכל שנה פונים אליה אלפי חולים והיא מסייעת במתן מידע בנושאים השונים, ״מניתוח הפניות לשנה החולפת, עולה

כי החולים בישראל אינם מודעים לזכויותיהם. לצערי מדובר במגמה נמשכת שנראתה כבר בשנה שעברה. מדובר בזכויות המעוגנות בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, שהינו הבסיס והיסוד למתן שירות וטיפול רפואי בישראל".

היא הוסיפה כי  "לא פעם חלק מקופות החולים וגופים אחרים במערכת הבריאות אינם פועלים בשקיפות ואינם מפרסמים את המידע הנדרש לחולים, למרות הוראה ברורה שניתנה על ידי משרד הבריאות לאחרונה, בכל הנוגע להסדרי הבחירה של קופות החולים״.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים