מה ההשפעה של "ארץ נהדרת" על המצביעים?

ממחקר חדש באונ' חיפה עולה כי מי שצפו בתוכניות סאטירה פוליטית נטו להחליט למי יצביעו קרוב יותר למועד הבחירות

יונתן הללי | 24/12/2012 19:58 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לתוכניות בידור פוליטיות מסוגה של "ארץ נהדרת" יש חלק בגיבוש העמדה הפוליטית של הצופה - כך עולה ממחקר שנערך בחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה.

יובל סמו בתפקיד
יובל סמו בתפקיד "הישראלי היפה" ב"ארץ נהדרת" צילום: ראובן קסטרו
על פי המחקר, ככל שאנשים נטו יותר לצפות בתוכניות סאטירה פוליטיות כגון "ארץ נהדרת" ו"מצב האומה", כך הם גיבשו את החלטתם לגבי המפלגה שבה יבחרו בבחירות הקודמות קרוב יותר למועד הבחירות. "העובדה ששני משתנים אלה קשורים מאשרת את החשיבות הפוטנציאלית של בידור פוליטי במערכות הבחירות בישראל", אמרו החוקרים.

במחקר, אותו ערכו פרופ' גבי וימן ופרופ' יריב צפתי מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה יחד עם ד"ר תמיר שפר מהחוג לתקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית, התבקשו הנבדקים לדווח על כמות הצפייה שלהם בשידורי החדשות במהלך שלושת השבועות שלפני הבחירות, כמות הצפייה באתרי האינטרנט של המפלגות, הזמן שבו החליטו למי להצביע, שינוי החלטה שביצעו ועוד. 

מהנתונים עולה כי החשיפה לשידורי החדשות הייתה בינונית, לתעמולה המפלגתית באינטרנט נמוכה ולתעמולה בטלוויזיה כמעט ולא קיימת. עוד התברר כי אלה שצפו יותר בחדשות גיבשו את דעתם לגבי בחירתם הצפויה מוקדם יותר מאשר אלה שלא צפו בהן. על רקע נתון זה מתחדדת עוד יותר החשיבות של

הקומדיה הפוליטית: החשיפה אליה היא המשתנה היחיד שעמד בקשר חיובי עם החלטה מאוחרת.

באופן כללי, רמת שביעות הרצון של הציבור מהסיקור התקשורתי לא היה רב: 42 אחוזים היו מרוצים מהסיקור (תשעה אחוזים מתוכם במידה רבה) ו-58 אחוזים לא היו מרוצים או מרוצים במידה נמוכה. 

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים