ירושלים: תושבים יזמו את שיפוץ המסילה, ונדרשו לשלם

העירייה גייסה תרומות לסלילת כביש ומדרכה ברחוב הרכבת, אך דווקא הדיירים בבתי הרחוב נדרשו להשלים את המימון בסך עשרות אלפי שקלים למשפחה. "זו התמורה לאכפתיות שלנו?"

יעל פרידסון | 30/12/2012 11:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאז שנפתח פארק המסילה בירושלים, הוא הפך לאבן שואבת לתושבי האזור, שנהנים לטייל, לרוץ ולרכוב על אופניים לאורכו. הפארק, שאת הרעיון לבנותו הגו תושבי השכונה, הוקם על גבי תוואי מסילת הרכבת הישנה החוצה את דרום העיר. המסילה הישנה סבלה מהזנחה מתמשכת ובתחילה עמדו לסלול על גביה כביש, עד שהוחלט להפכה לריאה ירוקה בלב העיר. אך השבוע נדהמו תושבי רחוב הרכבת, שדרכו עובר הפארק, לגלות כי הם נדרשים לשלם לעירייה עשרות אלפי שקלים בגין היטלי סלילה – אף על פי שהעירייה גייסה בסיועם של התושבים תרומות בשביל בניית הפארק.

"קיבלתי חשבון של 19 אלף שקלים, היטל סלילה של כביש ומדרכה והיטל תיעול. הדרישה לתשלום הייתה עד 9 בינואר 2013, ואם לא אשלם עד אז הסכום יצבור ריבית והצמדה", מספרת עינת עידן, תושבת הרחוב. "זה מפתיע ומכעיס. הייתי שותפה לתהליך תכנון הפארק. שיתפו אותנו בכול אבל לא סיפרו לנו שנשלם. אם הייתי יודעת שאנחנו נשלם על כך, הייתי שוקלת את הדברים אחרת".
 
התושבים לא העלו על דעתם. העבודות בפארק המסילה
התושבים לא העלו על דעתם. העבודות בפארק המסילה צילום: מיכאל יעקובסון
 
ברחוב עצמו עומדים בתי יוקרה לצד שיכונים, והתושבים נאלצים לגייס סכומים המגיעים ליותר מ־20 אלף שקלים בתוך שבועות בודדים. "נעשה פה דבר לא סביר", כועסת עידן. "זה לא כביש לשימושנו. הכביש והמדרכה הם חלק מהפארק: בכוונה סללו כביש צר, כדי שאנשים ייסעו לאט בפארק. העירייה דאגה לרווחתם של כל תושבי ירושלים, ואנחנו משלמים על כך".

התושבת הנזעמת דוחה את הטענות שהפארק מעלה את ערך הדירות והתושבים מרוויחים מכך, ולכן עליהם לשלם. "הפארק מקסים, הוא פשוט פנינה, אבל הוא לא מעלה את ערך הבית למי שגר בו אלא למי שמוכר אותו. במקרה כזה צריך להטיל היטל השבחה, לא היטל סלילה".

התושבים באזור, שנפגעו מאוד מבחינה כלכלית, יקיימו בשבוע הבא כנס במטרה להתאגד ולפעול לביטול ההיטל. "מעולם לא העלינו על דעתנו שהעירייה תדרוש סכומים המצטברים למיליוני שקלים בגין הקמת הפארק. בכל הכנסים שעסקו בפארק מעולם לא הוזכרו היטלי הסלילה", אומר פרופ׳ קימי קפלן, יו"ר ועד התושבים להקמת פארק המסילה. "יש לזכור שתושבי רחוב הרכבת שילמו באיכות חייהם. הם איבדו עשרות מקומות חניה, ואזור שקט מתחת לבית הפך לסואן ולשוקק חיים בכל שעות היום ובערבים. העירייה אף גייסה תרומות למען הקמת הפארק. מן הראוי שראש העיר מר ניר ברקת יבטל את היטלי הסלילה, וימשיך לפתח את הפארק מכספי הארנונה שכולנו משלמים".

תגובת עיריית ירושלים: "פארק המסילה נבנה במימון העירייה וכספי תרומות, כאשר התושבים אינם נדרשים לשלם תמורתו היטלי סלילה. התושבים

נדרשו לשלם היטל סלילה אך ורק למען פיתוח הכביש והמדרכות שנבנו כתחליף לדרך העפר הישנה שהייתה במקום מתקופת העות'מנים. ההיטל נגבה כחוק, כפי שמקובל גם במקומות אחרים בעיר ובארץ (במקומות שתושבי הרחוב לא שילמו על ביצוע התשתיות ברחובם בעבר). פיתוח האזור כולו מביא להשבחת הנכסים ומעלה את ערכם הכספי באופן ניכר.

"לאור העובדה שלא כל התושבים היו מודעים למהלך, כפי שנעשה במקרים אחרים בעיר, העירייה תבחן את מועדי התשלום וכן יתקיים מפגש תושבים שבו תסביר העירייה את העובדות ויובהר לתושבים כי באפשרותם לשלם את החוב בפריסה של עד 24 תשלומים בתנאים הקבועים בחוק. יש לציין כי תעריף היטלי הסלילה למטר רבוע הוא אחיד בכל העיר וקבוע בחוק. סכום ההיטל נקבע על פי שטח הנכס, וככל ששטח הנכס גדול יותר כך החיוב בהיטל יהיה גבוה יותר".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים