המשטרה הוציאה צו סגירה מנהלתי לציר המוות בפ"ת
בפעם הראשונה בישראל השתמשה המשטרה בכוח שניתן לה לכפות סגירת כביש, בעקבות ריבוי התאונות שהוביל למותם של 17 אנשים ושמונה נפצעו באורח אנוש

תאונת דרכים בציר המוות, אתמול צילום: משה הורוביץ. צילום הצלה גוש דן
לפני כחודשיים העבירה המשטרה התרעה כי אם לא יבוצעו שינויים בציר התנועה שתוכנן ע"י משרד התחבורה ויבטיחו את ההולכים, תוציא המשטרה צו, אולם בגלל לחצים, גם של השר התחבורה ישראל כץ ולאחר שהמשרד התחייב לבצע שורה של הסדרי תנועה שישפרו את נתיב המשטרה הציבורית, נמנעה המשטרה מלבצע את המהלך.
משרד התחבורה אמנם עשה מספר שינויים, אלא שבשבוע החולף אירעו בציר המוות שלוש תאונות קשות. ביום חמישי שעבר נפצע באורח אנוש צעיר כבן 20 ואתמול נהרגו שני אחים כבני 20, תושבי מרכז הארץ, לאחר שנדרסו ע"י אוטובוס אגד בעת שניסו לחצות את הציר. שעה לאחר התאונה התהפכה במקום מונית ועשרה בני אדם נפצעו באורח קל.
בעקבות שתי התאונות אתמול בלילה, החליטו מפקדת משטרת פ"ת ומפקד המרחב לנקוט בצעד הדרמטי ולהוציא צו סגירה מנהלתי לציר המוות. בשעה זאת חוסמים ניידות משטרה את הציר ומונעים תנועה של אוטובוסים וכלי רכב.
"גורמים במשטרה אומרים כי מדובר בצעד דרמטי שמעולם לא בוצע בישראל במסגרת המלחמה בתאונות הדרכים. קציני המשטרה הורו על סגירת
הציר עפ"י נהלי המשטרה המאפשרים למשטרה לסגור נתיב תחבורה או כל מקום שיש בו כדי לסכן חיי אדם. על בסיס זה הוצא צו הסגירה לנתיב התחבורה הציבורית".
יצויין כי הנתיב הוא מפרויקט הדגל של משרד התחבורה אשר היה אמור לשמש כפלטפורמה למסלול הנסיעה של הרכבת הקלה בת"א. אולם בשל ריבוי התאונות, הוא זוכה לתואר המפוקפק "ציר המוות"
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
