מזג האוויר שיתק לחלוטין את מנהרות ההברחה
מה שלא הצליחו צה"ל והצבא המצרי לעשות במשך שנים עשה הגשם בשלושה ימים. הסופה שהשתוללה בשבוע שעבר הציפה את המנהרות בין עזה לרפיח ושיתקה את המסחר הפורח. מספר מנהרות קרסו, מבריח נהרג וכמה נעדרים

אבל מי שהרבה פחות משועשעים מהמצב הם הפלסטינים שמפעילים את מנהרות ההברחה. חלק מהמנהרות התמוטטו, ולמעשה הגשם שיתק את כל פעילות ההברחה ונתיבי הסחר השוקק נותקו.
ברפיח דווח על הרוג שנקבר חי בזמן שעבד בתוך מנהרה ועל מספר פצועים בעקבות קריסה של מנהרה נוספת.
נוכח המצב הורה משרד הפנים בממשל חמאס להפסיק את כל הפעילות במנהרות רפיח, עיר המסחר שאליה מנוקזות הסחורות המוברחות. מה שלא הצליחו לעשות חיילי צה"ל ושלטונות מצרים במשך שנים עשה הגשם בשלושה ימים. בהודעה רשמית מטעם משרד הפנים של חמאס, שחושפת בעקיפין את חלקו של הארגון בפעילות ההברחה, הסבירו אנשיו כי קיימת סכנת התמוטטות ממשית של המנהרות.
"הקרקע החולית מושפעת כמעט באופן מיידי מהגשם והמים מחלחלים במהירות לתוך המנהרות," הסביר מקור פלסטיני בצוות השמירה על הגבול בין מצרים לעזה. "כדי לחסוך מוות מיותר הורה משרד הפנים לסגור אותן."
הוא ציין כי גובשו כמה צוותים מיוחדים כדי לאתר מספר פועלי מנהרות פלסטינים הנעדרים מאז השיטפונות וייתכן שנקברו בתוך המנהרות שקרסו. בעלי המנהרות ברפיח יצאו לשטח כדי לבחון את הנזקים שגרמו הגשמים.
"אנחנו מורידים באמצעות ציוד מיוחד אנשים לתוך המנהרות כדי שיבדקו את מצבן, לבחון אם יש דליפות, שברים או סדקים בקירות," אמר מפעיל מנהרות ברפיח. הוא הוסיף כי הספקים העזתיים לוחצים לחדש את פעילות המנהרות, מכיוון שמשאיות עם סחורות מוברחות הכוללות גז, מלט וחומרי בנייה נוספים, ממתינות מן העבר השני של הגבול.
"בכל יום שהמנהרות לא פועלות אנחנו מפסידים הרבה מאוד כסף," אמר. "גם אלה שאמורים למכור את הסחורות מפסידים. הכלכלה ברצועת עזה
אבל אלה לא הנזקים היחידים ברצועה: החקלאים מדווחים על הפסדים של מיליוני שקלים בעקבות הסערה. "החממות ניזוקו מהגשם, 17 דונמים של תפוחי אדמה שהיו מוכנים לשיווק נהרסו לחלוטין, החממות שלנו עפו ברוח, יחד עם הרווחים של כל השנה," סיפר חקלאי מצפון הרצועה. בשווקים בעזה מורגש היטב המחסור בירקות, מה שגורם לעלייה במחירים , בעיקר של העגבניות ותפוחי האדמה.
למרות כל אלה, במעבר כרם שלום, דרכו מעבירה ישראל יום-יום מוצרים לרצועה, לא נרשמה פעילות חריגה ולא התקבלו דרישות להגברת הפעילות. מספר המשאיות הנכנסות עם סחורות נותר ,270 אף שהמעבר יכול להכיל 350 משאיות ביום.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
