
תכירו: האיש מאחורי הקמפיין של לפיד
השם מארק מלמן יצטרף בקרוב לרשימת פנתיאון היועצים לצידו של ארתור פינקלשטיין, לאחר שגרם ליש עתיד, בעזרת ניהול מבריק, להפוך למפלגה השניה בגודלה בכנסת ה-19. את הניהול שלו בוודאי עוד ילמדו

מי שניצח על הקמפיין היה היועץ האמריקאי, מרק מלמן, שהחל לייעץ ליו"ר מפלגת "יש עתיד" כבר לפני כשנה, אולם התגייס למערכת הבחירות מיד עם תום מערכת הבחירות בארה"ב. מלמן הפך לשם דבר בארה"ב לאחר שהוביל את הקמפיין של הדמוקרט ג'ון קרי בשנת 2004.
בשיחה עם nrg מעריב הסביר מלמן את ההישג הבלתי צפוי: "הקמפיין שלנו היה המוצלח ביותר מאחר ויאיר מבין את מעמד הביניים בישראל, כמו שרק מעטים מבינים אותו. אני חושב שההישג הזה הוא אינדיקציה לכך שמעמד הביניים ביקש מישהו שייצג אותו, ושאין לו מנהיג. זה היה המסר של יאיר, שהתרכז בעניין הזה כאשר אחרים התפזרו למסרים רבים".
באשר לעליות ומורדות במהלך הקמפיין, אמר מלמן: "בסקרים היו הרבה מגמות. התחושה שלנו הייתה שלבני קיבלה תנופה זמנית גדולה לאחר שהכריזה על כניסתה למערכת הפוליטית, אבל לא הייתה לה אהדה רבה בציבור".
מלמן הסביר עוד: "כשאתה מפלגה חדשה עם מעט תקציב אז רוב הקמפיין נעשה בשבועות האחרונים, אז רוב הציבור שומע את המסרים בפעם הראשונה. לפיד דיבר עם המון תלמידים, סטודנטים ואנשים בכלל, כמו גם שאר הרשימה.
"היה לנו קמפיין אינטרנטי גדול מאוד ומעט מאוד שלטי חוצות". בעניין הוסיף מלמן: "חשיבות הקמפיין האינטרנטי החלה בערך בתקופה בה התמודד קרי לנשיאות ארה"ב, התקדמה במהלך הקמפיין של אובמה וחשיבות הקמפיין ברשת רק גדלה כל הזמן".
לשאלה מה מבדיל אותך משני היועצים האמריקאים האחרים שהובילו קמפיינים במערכת הבחירות, פינקלשטיין של "הליכוד ביתנו" וגרינברג של מפלגת העבודה, השיב מלמן: "פשוט היה לנו מועמד טוב יותר".
