אחרי כ-4 שעות של שיבושים קשים: רשת פלאפון החלה לעלות בהדרגה
החל מ-19:00 נרשמו שיבושים קשים ברשת, ורק לקראת 23:00 החלה חזרה הדרגתית לכשירות. החברה הורידה והעלתה את הרשת כדי לתקן את הבעיה. השיבושים הגיעו גם ללקוחות הוט מובייל ורמי לוי

הורדת הרשת והעלאתה היא פיתרון מתבקש ונדרש כדי להתמודד עם הקושי של מאות אלפי לקוחות שמנסים להתחבר לרשת. כאשר מעלים את הרשת בהדרגה, הרשת מסוגלת להתמודד עם הכמויות ההדרגתיות של המנויים שמתחברים, אך כאשר כל הרשת מנסה להתחבר במכה אחת - התוצאה היא קריסה. לכן העלאת הרשת בצורה הדרגתית היא מהלך הגיוני וסביר בשעות אלה.
התקלה החלה בשעות הערב. החל משעה 19:00 מאות אלפי מנויים של החברה ברחבי הארץ לא מצליחים להשתמש ברשת החברה. הדבר יוצר עומסים על גבי הרשתות של סלקום ואורנג'.
התקלה התגלתה ב-HLR, (ראשי תיבות של Home Location Register), כאמור. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות והוא אחראי על איתורם ואיפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם. הרשת של פלאפון מגובה ב-100%, ומקרה שבו הרשת נופלת לחלוטין הוא מקרה חריג וקיצוני ביותר.
זאת ועוד, גם לקוחותיה של רשת הוט מובייל ושל רמי לוי, אשר "רוכבות" על גבי הרשת של פלאפון, סובלים מקשיים בתקשורת עקב התקלה.
מפלאפון נמסר כי "חברת פלאפון מודיעה על שיבושים ברשת משעה 19:05 אשר משפיעים על הוצאה וקבלת שיחות וסמסים. הגלישה פועלת כסידרה כולל אפליקציות כדוגמת וואטס אפ. הנושא נחקר כעת על ידי מהנדסי החברה וכן על ידי אריקסון ו-HP. אנו נעדכן מיד עם תום השיבושים".
לקריאת הכתבה באתר גלובס
