
הרשת הזולה בשרון: קוסט 365, היקרה: מגה בול
רגע לפני חג הפסח יצאנו לבדוק איפה הכי זול וכדאי לקנות את סל המוצרים לחג. הפעם: אזור כפר סבא והשרון. בראש הרשימה: קוסט 365 - הרשת מבית המשביר לצרכן. הפער מהרשת היקרה ביותר באזור, מגה בול: 70.84 שקלים
הקנייה בכל הרשתות נעשתה באמצעות כרטיסי המועדון של כל רשת, מתוך הנחה שאם עשיתם כרטיס מועדון לרשת מסוימת המציעה הטבות משמעותיות, תבחרו לעשות את הקנייה באותו מקום. ב-cost365, למשל, קיים הבדל דרמטי במחירים עבור חברי מועדון. ככלל, תרבות כרטיסי המועדון התרחבה מאוד בשנים האחרונות, והרשתות רוצות לשמור עם הצרכנים על קשר קרוב והדוק. עם זאת, כדאי לבדוק ולשלם עבור כרטיס המועדון רק אם ההנחות משמעותיות, שכן הנפקת כרטיס אשראי נוסף עלולה לסבך אותנו בעוד פילוג של חשבונות סוף החודש.
כדאי לשים לב למימד נוסף בחוויית הקנייה הכללית: המרכולים גדולים מאוד, ומציגים שפע רב של מוצרים. השפע מבלבל ומאוד קשה להשוות בין מוצרים שמכילים כמות שונה וממותגים אחרת (על אף שמיוצרים לעיתים באותו המקום).
להגדלת הטבלה לחץ כאן

המתחם נמצא בסמוך מאוד לקניון G, והוא גדול ומרווח. הסופר אמנם לא נראה חדש ולא קל להתנייע עם העגלה, אבל הוא נקי ואנשי שירות רבים מסתובבים בין המדפים, ומגישים עזרה בחיוך. המחירים מסומנים בגדול ולא צריך להתאמץ כדי למצוא אותם. כדאי לשים לב למותג basics המגיע על אריזות לבנות שאינן ממותגות, ומציע את המחיר הזול ביותר.

בחנות קיים שילוט ברור על מחיר המוצרים הרגיל ועל המחיר עבור חברי המועדון. החנות רחבת ידיים ומבריקה ונותנת תחושת שפע מאוד גדולה. לא כל המותגים קיימים אבל כל המוצרים קיימים. החנות כבר ערוכה לחג: אזור של מוצרים כשרים לפסח ממוקם מיד בכניסה לחנות. כמעט אין תור בקופות, אולם הקופאיות עובדות במהירות מעט איטית.

כשנכנסנו לחנות השאלה המרכזית שלנו הייתה: איפה הסופר? בכניסה יש מספר מוצרי מזון, אולם בעיקר מוצרים לבית, וצריך ללכת עד לקצה המקום כדי להגיע לאזור האוכל. העגלה כבדה מאוד וקשה להתניידות, והמצב לא השתפר ככל שהעמסנו עליה. היה קשה למצוא את מחירי המוצרים ולא הייתה נוכחות גבוהה של אנשי שירות.
גם ההיערכות לחג אינה בשיאה, ונמצאו מוצרים (יבשים) רבים שאינם כשרים לפסח. בכניסה לחנות מקבלים את פני הלקוחות פוסטרים ענקיים המציינים שמדובר בחנות הזולה ביותר באזור. כשפערנו עיניים מול החשבונית שהייתה היקרה ביותר בסקר, הקופאית הבינה לליבנו והודתה: "כך כולם מגיבים".

החנות עמוסה במוצרים ובאנשים, והתור למחלקת הבשר דורש המתנה של רבע שעה לפחות. השילוט לא נוח, וסימון המחירים לא ברור, מה ששלח אותנו להשוות את הברקוד של המוצר שלקחנו לברקוד שמסומן על שלטי המחירים. יחד עם זאת, הסופר יעיל: אנשי שירות רבים מפוזרים בחנות, יש עזרה באריזה ליד כל קופה ואין תור.

נראה שהסופר מנסה להידמות לקניון. המגוון והגודל רבים מדי, וברור שההשקעה האדירה בסופר עצמו תבוא לידי ביטוי במחירי מוצרים גבוהים. לסופר יש גם קומה שנייה עם מוצרים לבית, וקומה נוספת עם מוצרים לילדים. חבל שהירקות והפירות לא נמצאים באותו מתחם, וצריך לעבור למתחם אחר, ולשלם עליהם בחשבון נפרד. המחירים הגבוהים לא מצדיקים את השם "חצי חינם".
>>> סקר המחירים של מעריב במודיעין: רמי לוי הכי זול, שופרסל דיל הכי יקר

