מחקר חדש: עובדים גרועים נהנים יותר
חשבתם שאם תציגו אחריות בעבודה תרוויחו? אז חשבתם - המחקר מראה כי העובדים הלא טובים מדווחים על מוטיבציה גבוהה מעמיתיהם

לדברי מרפי, העובדים הפחות טובים מקבלים לעיתים קרובות את העבודות הקלות ביותר, מאחר שמנהליהם לא מצפים מהם לביצועים גבוהים. לכן, הוא מסביר, הם פחות שרויים תחת לחץ ויותר מרוצים מחיי העבודה היומיומית שלהם.
שביעות הרצון של העובדים הגרועים מתברר באה על חשבון העובדים המסורים והאחראים, אשר נאלצים להישאר עד שעות מאוחרות יותר ו"לתקן" את התוצרים של עמיתיהם. זאת על מנת שהלקוחות יהיו מרוצים.
דפוס העבודה הזה מוליד תסכול וניתוק בקרב העובדים הטובים, ומניע אותם לעיתים לחפש עבודה במקום אחר. "הם מרגישים לחוצים ולא מוערכים, וזה מערער את ביטחונם", מסביר מרפי.
לדבריו, על מנת לתקן את המצב, על המנהלים לשוחח עם העובדים הטובים בכנות ולהבין כי תחושת תסכול תגרום להם לחפש הזדמנויות טובות יותר. עוד ציין מרפי כי על המנהלים לבחון מה יכול להניע את העובדים הטובים להישאר בארגון.
החברה שביצעה את הסקר בחנה נתונים מ-207 חברות שניהלו רישום מפורט של הערכות ביצועים וסקרי מחויבות לארגונים. ב-58% מהארגונים הנותרים שהשתתפו בסקר, העובדים שהראו ביצועים טובים יותר היו מחויבים יותר לעבודה או הציגו תוצאה דומה לזו שהתגלתה אצל העובדים הפחות טובים.
ואם חשבתם שלהיות עובד בינוני הוא הפתרון, מרפי מבהיר כי נדירים המקרים בהם העובדים המציגים ביצועים בינוניים הם המרוצים ביותר. זאת מכיוון שהעובדים הללו, שלא מתעצלים אך גם לא מתבלטים, "זוכים" להתעלמות מצד מנהליהם.
בסקר נבדקו גם דינמיקות ספציפיות בכל חברה, ובהן נמצא כי עובדים המציגים ביצועים נמוכים דירגו ב-5.99 מתוך 7 את המשפט – "כשאני בעבודה אני בעל מוטיבציה ומשקיע 100% מאמץ". העובדים הטובים דירגו את אותו המשפט ב5.36 בממוצע והבינוניים 5.32.
נתון נוסף שהתברר בעקבות המחקר הוא כי עובדים גרועים נוטים יותר משתי הקבוצות האחרות להמליץ על החברה שלהם כ"ארגון מעולה לעבוד בו". ובמקרים רבים, הם אפילו לא מבינים שהם נחשבים לעובדים לא טובים.