תאונת המסוק בדרום אירעה בשל שבר בזנב

התאונה, בה נהרגו סא"ל נעם רון ורס"ן ארז פלקסר, לא נגרמה עקב טעות אנוש. המסוקים שהיו מושבתים מאז האירוע ישובו לפעילות סדירה

אחיקם משה דוד | 19/4/2013 10:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תאונת מסוק הקוברה שאירעה לפני חמישה שבועות בדרום התרחשה עקב שבר באחד מלהבי רוטור (הזנב הפנימי) של המסוק. כך עולה ממצאי התחקיר שקיים חיל האוויר. מערך המסוקים שמושבת מאז
מסוק קוברה. התקלה לא קיימת בכל הצי
מסוק קוברה. התקלה לא קיימת בכל הצי חיים אזולאי
התאונה יחזור בימים הקרובים לפעילות.

- שני הרוגים בהתרסקות מסוק צבאי

- כשל טכני גרם לאסון המסוק

התאונה בה נהרגו סגן-אלוף (מיל') נעם רון ז"ל ורב-סרן (מיל') ארז פלקסר ז"ל התרחשה דקות ספורות לפני חזרת השניים לטייסת לאחר אימון בדרום. המסוק נפל לתוך שדה ולצוותי החיפוש לקח שעות רבות לאתרו.

צוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, בראשות אלוף-משנה נ', הציג למפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל ממצאים ומסקנות ביניים מהם עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב.

חוקרי התאונות של חיל האוויר שללו את האפשרות כי התאונה נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של אחד הטייסים, או עקב גילו של המסוק. מדובר במסקנות ביניים והתחקיר, הנערך בשיתוף עם החברה המייצרת את המסוק, נמשך גם בימים אלו. בני משפחותיהם של הטייסים עודכנו בממצאי התחקיר.



מאז התאונה היה, כאמור, מערך מסוקי הקוברה מושבת לחלוטין. זאת מחשש שהתאונה התרחשה עקב תקלה הקיימת בכל המסוקים שבידי צה"ל. כעת, לאחר שהתגלה כי מדובר, ככל הנראה, בתקלה נקודתית במסוק שהתרסק, התגבשה בחיל האוויר תוכנית להחזיר את המסוק לטיסות לאחר בדיקות טכניות שייערכו לכלל המסוקים ושינוי תוכניות האחזקה שלו באופן שוטף.

בהודעת דובר צה"ל מהיום נמסר כי  מפקד חיל האוויר קיבל את מסקנות הצוות אשר קבע כי על סמך הממצאים ומסקנות הביניים בתחקיר והפעולות שהוגדרו למניעה ולהפחתת הסיכונים ניתן להחזיר את מסוקי "הצפע" (קוברה) לפעילות מבצעית בצורה בטוחה.

ahikam77@gmail.com

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים