"קוקה קולה": נפסיק למכור משקאות לילדים

בתגובה לביקורת על שתייה ממותקת, ענקית המשקאות הודיעה כי תרחיב את תפוצת המשקאות הדיאטטיים ותציין מס' הקלוריות על האריזות

nrg מעריב | 12/5/2013 14:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת קוקה קולה העולמית תרחיב את התפוצה של המשקאות דלי הקלוריות אותם היא מייצרת ותציין את מספר הקלוריות המצויות בכל משקה על תווית האריזה הקדמית. צעדים אלה ייעשו כחלק ממאמצי החברה להתמודד עם הביקורת המתגברת על הסכנה שבשתיית משקאות ממותקים.

מאמץ אמיתי או השתקת הביקורות?
מאמץ אמיתי או השתקת הביקורות? צילום: איי-פי
ענקית המשקאות אף התחייבה לתת חסות לתוכנויות להגברת הפעילות הגופנית וכן שלא לשווק את המשקאות לילדים מתחת לגיל 12 בכל אחת מ-200 המדינות והטריטוריות בהן היא פועלת. עם זאת, החברה סירבה לציין תאריך יעד להשלמת התוכנית וכן לא ציינה כמה כסף השקיעה במהלכים הללו.

הצעדים המדוברים מגיעים בעקבות מחקרים שגורסים כי שיווק המוצרים של חברת "קוקה קולה" וחברות משקאות נוספות כמו "פפסי" עולה במדינות בהן שיעור ההשמנה מטפס גם הוא. קוקה קולה, אשר מעצם היותה חברת המשקאות הגדולה בעולם, נמצאת במוקד הביקורת.

עם זאת, בחברה טוענים כי כשליש מהמכירות שלהם בצפון אמריקה למשל מגיעים ממשקאות דלי קלוריות או נטולי קלוריות בכלל, בהם דיאט קולה וקולה זירו. אך מתברר כי דווקא המשקאות הדיאטטיים אינם זוכים לתפוצה רחבה בעולם.

באמריקה הלטינית למשל, משקאות דלי קלוריות של קוקה קולה מהווים רק 18% מהיקף המכירות של החברה באזור. בסין המצב חמור עוד יותר, כאשר המשקאות הדיאטטיים מהווים פחות מעשרה אחוזים מהיקף המכירות של החברה במדינה.

יו"ר החברה סבור כי המפתח לפתרון הבעיה הוא שיווק כל המשקאות הדיאטטיים בכל העולם והגברת נגישותם בכל מקום. עם זאת, יש מי שמטיל ספק ביוזמות של ענקית המשקאות – "המטרה של החברה היא להסיט את הביקורת על המשקאות הממותקים ולמנוע פעולה ממשלתית משמעותית בנידון, שתפחית את צריכת המוגזים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חדשות חוץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים