אושר: פרסומות למוצרי טבק לא יופיעו בעיתון

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת משרד הבריאות, לפיה ייאסר מתן חסויות של חברות טבק לאירועים שונים וגודל האזהרה יגדל ל-30%

ארי גלהר | 26/5/2013 21:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הערב (א') את הצעת משרד הבריאות לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק למוצרי טבק, לפיה ייאסר פרסום מוצרי טבק בתקשורת, לא יותר מתן חסויות של חברות טבק לאירועים שונים וכן גודל האזהרה המופיעה על הפרסומים המותרים תגדל ל-30% מהשטח.

לא יפורסמו בעיתונים ובאינטרנט
לא יפורסמו בעיתונים ובאינטרנט צילום: יהודה לחיאני
הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה בשנה שעברה לפני פיזור הכנסת הקודמת, והאישור שניתן היום מאפשר את המשך הליך החקיקה מהשלב בו הוא נעצר.

מטרת הצעת החוק היא להגביל את הפרסומות למוצרי טבק, על מנת להקטין את חשיפת הציבור לעישון הגורם למוות, תחלואה ונכות. ההצעה נועדה להגן על ילדים וצעירים מהשפעותיהן של הפרסומות, המייצרות תדמית חיובית ומושכת לעישון.

על פי ההצעה, ייאסר פרסום מוצרי טבק גם בעיתונים ובאינטרנט, ויותרו רק חריגים בודדים, כגון פרסום בתוך חנות למכירת מוצרי טבק. על חברות הסיגריות ייאסר מתן חסויות לאירועים שונים כפי שהן נוהגות כיום, כדוגמת מימון ימי סטודנט.

בנוסף לכך, ייאסר סימון מוצרי טבק בתמונות של פירות, כפי שנהוג כיום על אריזות של טבק לנרגילה, ובכך מטעים את הציבור ובעיקר את בני הנוער, לגבי חומרת הנזק הנגרמת מעישון מוצרים אלה.

על פי ההצעה, גודל האזהרה המופיעה על פרסומת למוצר טבק תגדל ל-30% משטח הפרסומת, בשונה מהמחויב כיום, גודל של 5% בלבד.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...