אושר: פרסומות למוצרי טבק לא יופיעו בעיתון
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת משרד הבריאות, לפיה ייאסר מתן חסויות של חברות טבק לאירועים שונים וגודל האזהרה יגדל ל-30%

לא יפורסמו בעיתונים ובאינטרנט צילום: יהודה לחיאני
מטרת הצעת החוק היא להגביל את הפרסומות למוצרי טבק, על מנת להקטין את חשיפת הציבור לעישון הגורם למוות, תחלואה ונכות. ההצעה נועדה להגן על ילדים וצעירים מהשפעותיהן של הפרסומות, המייצרות תדמית חיובית ומושכת לעישון.
על פי ההצעה, ייאסר פרסום מוצרי טבק גם בעיתונים ובאינטרנט, ויותרו רק חריגים בודדים, כגון פרסום בתוך חנות למכירת מוצרי טבק. על חברות הסיגריות ייאסר מתן חסויות לאירועים שונים כפי שהן נוהגות כיום, כדוגמת מימון ימי סטודנט.
בנוסף לכך, ייאסר סימון מוצרי טבק בתמונות של פירות, כפי שנהוג כיום על אריזות של טבק לנרגילה, ובכך מטעים את הציבור ובעיקר את בני הנוער, לגבי חומרת הנזק הנגרמת מעישון מוצרים אלה.
על פי ההצעה, גודל האזהרה המופיעה על פרסומת למוצר טבק תגדל ל-30% משטח הפרסומת, בשונה מהמחויב כיום, גודל של 5% בלבד.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg