"הרפורמות מפלגות את חדרי המורים"
אנשי חינוך מתיכונים ברחבי הארץ הפגינו נגד יישומן של "אופק חדש" ו"עוז לתמורה". לדבריהם, הפעלת התכניות במקביל יוצרת מעמדות

מתיחות בחדר המורים צילום: ראובן קסטרו
רפורמת "אופק חדש", שנחתמה ב-2007 בין משרד החינוך להסתדרות המורים, מיושמת בהדרגה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. לעומתה, רפורמת "עוז לתמורה", שנחתמה עם ארגון המורים ב-2011, מתייחסת לבתי הספר התיכוניים.
שתי הרפורמות מיושמות כיום בכ-100 תיכונים שששנתיים בארץ שבהם יש חטיבת ביניים ותיכון, והדבר מעורר בעיה מכיוון שהמורים מאולצים לעבוד על פי שני הסכמי שכר שונים. בשנה הבאה עתידה התוכנית להתרחב לבתי ספר נוספים, גם בתל אביב.
"זה יגרום לפגיעה אנושה ברצף השש-שנתי", הזהירה המורה אוריאלה ענבר, "ויפרק את חדר המורים, כי כל מורה ירוויח שכר שונה על אותה עבודה".
כך למשל מורה המלמד על פי רפורמת "אופק חדש" נדרש לשעת שהייה (לצורך הכנת מערכי שיעור) שאורכה 45 דקות, בעוד מורה המלמד על פי רפורמת "עוז לתמורה" נדרש לשעת שהייה בת 60 דקות. נקודת התנגשות נוספת נוגעת לתגמול בעלי תפקידים: ברפורמת "אופק חדש" אין תגמול כספי לרכזי שכבה ולמחנכים, וב"עוז לתמורה" דווקא יש.