הטכניון נכנס לעסקי מרוצי המכוניות
קבוצה של 25 סטודנטים בהובלת ראשי החוג להנדסת מכונות בנו רכב פורמולה שישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים בעיר ורונה באיטליה

הסטודנטים חושפים את רכב הפורמולה החדש שבנו מורן מעיין, דוברות הטכניון
אחמד עומרי, סטודנט לתואר שני בטכניון, היזם ובעל החזון, הקים לפני שנה וחצי את קבוצת הפורמולה בפקולטה להנדסת מכונות. הוא הכין מצגת והזמין את הסטודנטים להרצאה שלו בנושא. לתדהמתו, הגיעו 80 סטודנטים ומתוכם התגבשה קבוצה של 25 סטודנטים וסטודנטיות, כולם שותפים לחזון בניית רכב הפורמולה שישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים.
לפרויקט נרתם פרופסור ראובן כץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, אשר דאג להם למעבדה ולשילובם במסגרת קורס פרויקטי גמר שנתיים. "בעזרת קשרים שונים ומעט מזל גייסנו מתורמים שונים כ-400 אלף שקלים" מספר אחמד, "חלקם במזומן וחלקם בתמיכה בייצור ובלוגיסטיקה. יצאנו לתערוכות, הקמנו דוכנים, נסענו למפעלים שתרמו לנו יכולות ייצור והשגנו ימי אימון בנהיגת קרטינג בקניון חיפה.
רבים לא האמינו שזה יכול לקרות אך הפרויקט תפס תאוצה. במהלך הבנייה התמודדנו עם שני אתגרים מרכזיים: הראשון האתגר ההנדסי הדרוש לבניית הרכב, משום שכולנו חסרי ניסיון ולא בנינו כלום בעבר, והשני, האתגר הניהולי".

תחילתה של מסורת חדשה. הטכניון צילום: אלכס רוזקובסקי
החזון והאתגר בבניית הרכב גיבשו מאוד את הקבוצה. היו רגעים שחשבנו שזה לא יקרה, ועכשיו שאני רואה את הרכב – זו התרגשות אדירה עבורי". מיכאל קוצנקו, סטודנט שנה ד' בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, היה אמון על חיפוי ועיצוב הרכב. "ברגע ששמעתי על הפרויקט ידעתי שאני בפנים," הוא מספר, "בניית הרכב הייתה עבורי הגשמת חלום מילדות. אני אחראי על עיצוב הרכב ועל האווירודינמיקה שלו. בנינו את הרכב הרבה יותר חזק ממה שצריך ואני מאוד גאה בתוצאה".
"אנו מקווים שהתחלנו מסורת בפקולטה להנדסת מכונות אשר תעבור מדור לדור ותשפר מדי שנה את ביצועי הרכב על ידי שימוש בכלי תכן ואנליזה מודרניים לטובת שיפורים טכנולוגיים, כפי שמקובל במיטב האוניברסיטאות בעולם", אמר פרופסור פנחס בר יוסף, דיקן הפקולטה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg