היום: ערוץ "אל-ג'זירה אמריקה" יוצא לדרך
על אף העוינות בחברה האמריקנית לרשת הקטארית, יושק הבוקר בארה"ב הערוץ החדש, שמקווה להתחרות בפוקס ניוז ובסי-אן-אן
עוד בנושא:
- רשת אל ג'זירה נכנסת גם לשוק האמריקאי
- רשת אל-ג'זירה סגרה את משרדיה בסין
- צנזור אל ג'זירה יחזק את מעמדה / דעה
מעבר לקשיים האובייקטיביים של גיוס חסויות בתקופה שבה תקציב הפרסום סובל מירידה מתמדת ובצל התחרות מול ערוצי חדשות מבוססים, ראשי הערוץ החדש שיעלה היום לאוויר יודעים כי הם מתמודדים עם אתגר קשה במיוחד: החשדנות - שלא לומר העוינות - של אמריקנים רבים כלפי ערוץ החדשות הקטארי, שנתפס לא פעם כזרוע התקשורתית של האסלאם הקיצוני.

תתחדשו. אולפן "ערוץ אל-ג'זירה אמריקה" החדש צילום: איי.אף.פי
מאז שהוקמה ב-1996, "אל-ג'זירה" הביאה לשינוי דרמטי במפת ערוצי השידור הערביים. כך למשל, בעקבות הטיפול הלא מתחנף שלה במנהיגים ערבים קמה הרשת המתחרה שלה "אל-ערבייה", שנמצאת בבעלות ערב הסעודית. בעקבות הסיקור הביקורתי של המלחמות באפגניסטן ובעיראק קמה רשת "אל-חורה".
כמו מנהיגי ערב, גם ישראל סבלה לא פעם מנחת זרועה של הרשת, שכיום משדרת גם בערבית וגם באנגלית. הסיקור של ישראל בידי "אל-ג'זירה" ביקורתי מאוד, ויש מי שטוענים כי הוא חד-צדדי ומגמתי. עם זאת, בשונה מערוצים ערביים אחרים, ברשת לא נרתעים מראיונות עם בכירים בממשלת ישראל או עם קציני צה"ל - עמדה שקוממה עליה רבים מצופיה הערבים.
ב"אל-ג'זירה" מודעים למחסום שהם צריכים לעבור בדרך לסלון ביתו של הציבור האמריקני. סקר מיוחד שערכה הרשת לקראת העלייה לאוויר הראה כי 75 אחוזים מהאמריקנים מחזיקים בדעה שלילית על הערוץ. בעקבות הנתונים מנסים ברשת למתג את עצמם כערוץ חדשות מזן אחר -כלומר אמין, אובייקטיבי ורציני יותר מהצעקות שנשמעות לא פעם בתוכניות האירוח של פוקס ניוז השמרנית ואם-אס-אן-בי-סי הליברלית.
"הצופים יקבלו ערוץ חדשות שונה מכל השאר", הדגיש מנכ"ל "אל-ג'זירה אמריקה", איהאב אלשיהאבי, במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר. "'אל-ג'זירה אמריקה' תשדר תוכניות לא מוטות, שמבוססות על עובדות וסיקור עומק של החדשות. אצלנו הם יקבלו פחות דעות, פחות צעקות ופחות רכילות על הכוכבים", המשיך במה שנתפס כביקורת ישירה לסגנון הצהוב שמאפיין בשנים האחרונות את הסיקור בפוקס ניוז ובסי-אן-אן.
לצורך כך, ב"אל-ג'זירה" לא חוסכים במאמצים או בכסף. הערוץ האמריקני עסק עד כה בגיוס כוח אדם של כאלף עובדים, מתוכם 400 אנשי תוכן חדשותי, שצפויים להתפרס בעשרות נקודות מרכזיות ברחבי ארצות הברית. "מדובר באחת ההשקעות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה חדשותית בעידן המודרני", נכתב אתמול ב"ניו-יורק טיימס".
זאת ועוד, בערוץ החדש מתגאים בזמן פרסום קטן במיוחד של שש דקות לשעת שידור, לעומת יותר מ-15 דקות של פרסומות אצל המתחרים. "אצלנו לא מערבבים חדשות עם פרסומות", התגאה אלשיהאבי.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg