המטוס הקל התרסק באילת בשל טעות אנוש

חוקר התאונה קבע כי הטייס ביצע טעות אקראית של סגירת אחד מברזי הדלק. המטוס נכנס לפנייה אלכסונית בלתי נשלטת וצלל אל הקרקע

יונתן הללי | 27/8/2013 14:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חוקר תאונות אוויריות קבע: טעות אנוש גרמה להתרסקות המטוס הקל באילת בתחילת אוגוסט. חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, סבור כי טייס המטוס ביצע טעות אקראית של העברת ידית ברז דלק מנוע ימין למצב "OFF" וגרם בכך לכיבויו במהלך הנחיתה.

עוד ב-nrg חדשות:

דיווח: אובמה הורה לפרסם מסמך חסוי להצדקת התקיפה בסוריה
מו"מ בשני קולות: חילוקי הדעות בין לבני לבין מולכו
פתיחת שנת הלימודים: 10,000 תלמידים בדואים שבתו

המטוס הקל שהתרסק. יצא משליטה
המטוס הקל שהתרסק. יצא משליטה צילום: יהודה בן יתח

בתאונה שאירעה ב-1 באוגוסט 2013 נהרג טייס המטוס, רו"ח יגאל בריטמן, ושני נוסעים נפצעו באורח קשה ובינוני, כשמטוס הפייפר הדו מנועי מסוג נבאחו, התרסק בסמוך לכביש הכניסה לאילת.

מהחקירה עולה כי לקראת הנחיתה, התכוון הטייס להעביר את ידיות ברזי אספקת הדלק, מהמכלים החיצוניים למכלים הפנימיים. בעשותו כך, קבע החוקר, הטייס סגר בטעות את ברז דלק מנוע ימין בהעבירו למצב "OFF" וגרם בכך לכיבוי המנוע בתוך זמן קצר, כאמור. לדברי החוקר הראשי, מאחר שהפרופלור המשיך להסתובב, כביית המנוע, בנתוני ההנמכה והכוח בהם היה מצוי המטוס, אינה מורגשת וקשה מאוד לזיהוי.

עו"ד רז פענח את הקלטות קשר הרדיו והמכ"ם לצורך ניתוח נסיבות התאונה. הקלטות אלה שימשו אותו לביצוע סימולציה ממוחשבת לצורך קביעת תרחיש התאונה. התברר, כי לקראת הנגיעה במסלול נוצרה אסימטריה חריפה, בעטיה המטוס נכנס לפנייה אלכסונית חדה ובלתי נשלטת, מערבה, התגלגל וצלל אל הקרקע.

יצויין כי במצבו של הנוסע שנפצע קשה בהתרסקות חל שיפור, אך הוא עדיין אינו זוכר את התאונה ולכן החוקר הראשי עדיין לא שוחח עמו. עו"ד רז הציג בשבוע שעבר, בפני משפחת הטייס שנהרג, את עיקרי דוח החקירה. הדוח המלא צפוי להתפרסם בתוך מספר שבועות.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...