נהג אוטובוס התיירים שהתהפך הורשע בהריגה
חמש שנים אחרי: הורשע אדוארד גלפונד בהריגה של 24 סוכני נסיעות מרוסיה שהסיע לאילת, לאחר שביצע עקיפה מסוכנת והתהפך

ההרוגים בתאונת אוטובוס התיירים בדרך לאילת. צילום: יהודה בן יתח
בהכרעת הדין ציינה השופטת צילה צפת כי גלפונד ביצע עקיפה מסוכנת במהלך הנסיעה במהירות של 98 קמ"ש. זאת למרות תמרורים המתריעים מפני סכנות בעקומות החדות שהיו, הוא לא הוריד את הרגל מהגז המשיך במהירות גבוהה שלא מתאימה לתנאי הדרך, והאוטובוס הידרדר לתוך התהום.
עוד כתבה השופטת בהכרעתה כי "הנאשם היה מודע לאחריות המוגברת המוטלת על שכמו בהיותו נהג מקצועי המסיע מספר רב של נוסעים. כן היה מודע למסוכנות הטמונה בנהיגה במהירות מופרזת".
לבסוף הודיעה השופטת כי היא מרשיעה את הנאשם "לאחר שהוכח כנדרש במשפט פלילי כי מתקיימים יסודות עבירת הריגה, חבלה חמורה ופציעה".
המקרה אירע במהלך חודש דצמבר 2008. גלפונד עבד בחברת אוטובוסים, ואסף מנמל התעופה עובדה סוכני נסיעות מרוסיה שהגיעו לארץ כדי לשווק את העיר אילת.
"בהגיע הנאשם לק"מ 6 בכביש", נטען בכתב האישום", "ביקש לעקוף את האוטובוס הנהוג על ידי וזאנה שנסע לפניו, לשם כך עבר לנתיב הנסיעה הנגדי, תוך האצת מהירותו, כך שלקראת סוף הישורת הגיעה מהירותו ל 98 קמ"ש, מהירות העולה על 18 קמ"ש מהמהירות המרבית המותרת"
"הנאשם האט רק כשהגיע לקראת העקומה ימינה וכשהוא במסלול הנגדי. בשלב זה סטה האוטובוס לעבר השוליים השמאליים, כשניסה לחזור לנתיב נסיעתו תוך הטיית ההגה ימינה, פגעה הדופן השמאלית/אחורית של האוטובוס במעקה הבטיחות, משלב זה נסע האוטובוס תוך התחככות במעקה, עד שהנאשם איבד שליטה על האוטובוס שנטה שמאלה ונהדף אל מעבר למעקה לכיוון התהום".
הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי גלפונד לא האט את מהירות הנסיעה, למרות שהכביש היה מסוכן והיו בו עקומות חדות, והמשיך בניסיון העקיפה שלו כשהוא סוטה עם האוטובוס לעבר השוליים השמאליים. בכך, למעשה, טוענת הפרקליטות כי גלפונד גרם להתהפכות האוטובוס ולמותם של 24 הנוסעים ולפציעתם של עוד עשרות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg