הושלם מבצע חילוץ הקוסטה קונקורדיה

במבצע הנדסי מסובך ויקר במיוחד, יושרה ספינת הפאר שטבעה לפני כשנה מול חופי טוסקנה והיא תיגרר לחוף אחר. "נחגוג עם כוס בירה"

סוכנויות הידיעות | 17/9/2013 10:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר פעולה הנדסית מסובכת ויקרה, המוערכת במעל חצי מיליארד יורו, יושרה ה'קוסטה קונקורדיה', ספינת הפאר במשקל 114,000 טון שהתהפכה על צידה בשנה שעברה על שונית בסמוך לחופה טוסקנה, והיא תיגרר בהמשך לטיפול בנמל אחר. "זה סוף מושלם למבצע הנדסי, נועז, וחסר תקדים", אמרו גורמים שלקחו חלק במבצע החילוץ. 

צפו:
 



- צרות בצרורות: ספינה של קוסטה נתקעה שוב
- קפטן הספינה שטבעה נעצר בחשד להריגה

קצת אחרי השעה ארבע לפנות בוקר (ג'), נשמע קולו של צופר-ערפל חזק בסמוך לאי ג'יליו. הוא בישר על השלמת המבצע, ופרנקו גבריאלי, ראש הסוכנות להגנה האזרחית של איטליה, הודיע בצורה רשמית כי הליך יישור וסיבוב הספינה - מהלך המכונה בשם "פארקבגלינג"  (parbuckling) – הסתיים והיא נמצאת כעת במצב אנכי.

באוהל עיתונאים שהוקם בסמוך, אמר פרנקו פוצלצ'ייה, מנהל הפרויקט מטעם חברת הספנות לה שייכת הספינה, כי "השלמנו את מבצע היישור לפני כמה דקות, בדיוק בדרך בה חשבנו וקיווינו שזה יקרה, ואני חייב להגיד שמדובר בפעולה מושלמת שנעשתה בלי ליצור כל זיהום סביבתי". דבריו גררו מחיאות כפיים סוערות מצד אנשי ההנדסה וכוחות ההצלה הרבים שנכחו במקום.

"אני חושב שכל הצוות גאה במה שהשגנו היום. הרבה אנשים אמרו שזה בלתי אפשרי", הוסיף ניק סלואן, המהנדס הראשי שהופקד ביצוע החילוץ המורכב, "אני מרגיש טוב. נראה לי שזה הזמן לחגוג עם כוס בירה".

משקולות וכבלי פלדה

בהתאם לתכנון, ארך המבצע כ-12 שעות, למרות שהתאחר לצאת לדרך ערב מספר עיכובים קודמים שנגעו למערכת ההנדסית העצומה של כבלי הפלדה, הגלגלות והמשקולות השונים, שאיתם התיישרה לבסוף הספינה למצבה האנכי הרגיל. גם מזג האוויר הסוער עצר למספר פעמים את מבצע החילוץ. מבצעי "פארקבקלינג" דומים כבר נערכו במספר מקרים דומים בעבר, אך זו הפעם הראשונה בה נערך מבצע כזה בספינת נוסעים כה גדולה.

כזכור, בחודש ינואר 2012 טבעה הקוסטה קונקורדיה לאחר שהתנגשה בשוניות אלמוגים. היא נסחפה והתהפכה על צידה בסמוך לאי ג'יליו המקומי, כש-32 מהנוסעים ואנשי הצוות של הספינה טבעו, ושני נוסעים עדיין נחשבים כנעדרים והסבירות היא כי גופותיהן נמצאות עדיין בבטן הספינה.

קברניט הספינה בעת האסון, פרנצ'יסקו סקטינו כבר נשפט בעוון גרימת מוות ברשלנות ומספר סעיפים נוספים, וכעת ממתינים כולם בסבלנות לגזר הדין, לאחר שארבעה אנשי צוות הספיקו להישלח למאסר לאחר שנשפטו גם כן.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''אירופה''

פייסבוק