מחקר חדש: בעלי פנים רחבים – פחות אמינים

המחקר גורס כי גברים עם פנים רחבים הם אגרסיביים יותר ונוטים לעסוק בהונאה. עוד הוכח כי הפרטנרים לצידם נוטים "להידבק" בהתנהגותם

סוכנויות הידיעות | 18/9/2013 12:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סדרה של ארבעה מחקרים מאוניברסיטת קליפורניה ומבית הספר לעסקים בלונדון, אשר התפרסמו לאחרונה, מראה כי גברים בעלי פנים רחבים הם יותר אגרסיביים, פחות אמינים ונוטים יותר לעסוק בהונאה.

חוסני מובארק. אמין?
חוסני מובארק. אמין? צילום: אי.פי.איי
בסדרה שהתפרסמה באחרונה, הראו החוקרים עוד כי אנשים מתנהגים בצורה אנוכית יותר כאשר הם יוצרים אינטראקציה עם גברים בעלי פנים רחבים, וכן כי ההתנהגות האנוכית הזו מעוררת התנהגות אנוכית באחרים.

"המחקר מראה בבירור כי התנהגות זו מונעת מסיבות חברתיות ולא רק כתוצאה מגורמים ביולוגיים", מסביר מייקל האסלהון, עוזר לפרופסור לניהול באוניברסיטת קליפורניה, שהוביל את המאמר.

האסלהון כתב את המאמר יחד עם איליין וונג, גם היא עוזרת לפרופסור לניהול באוניברסיטה, וכן עם מרגרט אורמיטסון, עוזרת לפרופסור להתנהגות ארגונית בבית הספר לעסקים בלונדון.

סדרת המחקרים, אשר פורסמה בכתב עת, נכתבה בהמשך למאמרים קודמים שפורסמו בשנים 2011 ו-2012 והגיעו לשתי מסקנות – האחת היא שגברים עם פנים רחבים יותר נוטים להוביל להצלחות כלכליות והשנייה היא כי הם נוטים יותר לשקר ולרמות.
השותפים מתאמים ציפיות

שני המחקרים הראו את החשיבות של המנגנון הבסיסי של הכוח. "אנשים צריכים לחשוב יותר בזהירות כיצד הם משתמשים בכוח שלהם וכיצד הם יכולים להשתמש בו בדרכים יעילות", אמרה וונג.

כמו כן, הוכח כי בעת בחירת מנכ"ל חברה המראה משחק תפקיד, בייחוד כאשר יותר ויותר מנכ"לים הופכים עם הזמן לפנים של הארגון. "אנחנו לא מצפים מארגונים לבחור את המנכ"ל שלהם על פי צורת הפנים שלו, אך כן שמים דגש על הרושם הראשוני", הדגישה וונג.

במחקר הראשון מתוך הארבעה שנערכו, התייחסו החוקרים לקשר בין יחס הרוחב-גובה של הפנים לבין אינטרסנטיות, והוכיחו כי גברים בעלי פנים רחבים יותר נוטים יותר להתנהג באנוכיות בחלוקת המשאבים בינם לבין הפרטנרים שלהם.

בשני המחקרים האחרים בחנו החוקרים את המסקנות שהתקבלו במחקר הראשון ביחס לנקודת מבטו של הפרטנר, וגילו כי אלה שנמצאים בקרבם של בעלי הפנים הרחבים נוטים לשנות את התנהגותם בהתאם לזו של שותפם.

במחקר האחרון, הראו המחקרים כי התנהגות הפרטנרים מובילה אותם להתנהג בדרכים שעולות בקנה אחד עם הציפיות של שותפיהם. המסקנה מוכיחה למעשה את הקשר בין רוחב הפנים להתנהגות, הנובעת גם מגורמים ביולוגיים, אך מהווה גם פונקציה של תגובות חברתיות.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חדשות לסקרים

חדשות לסקרים

עוד ב''אמריקה''

פייסבוק