איגוד רופאי הילדים: "להוריד את הקמפיין הדוחה"
הקמפיין נגד השמנה בקרב ילדים ממשיך לעורר תגובות זועמות. רופאי הילדים: "השתמשו בילדי ישראל למטרות מסחריות ופופוליסטיות"

מעליב. שלט חוצות של הקמפיין נגד השמנה צילום מסך
לדברי ראשי האיגוד "בקמפיין השתמשו בילדי ישראל למטרות מסחריות ופופוליסטיות. יש להורידו מיד ולהתייחס לנושא ההשמנה כאל בעיה לאומית – ולפעול בהתאם".
בימים האחרונים הרשת סוערת סביב הקמפיין להעלאת המודעות להשמנת ילדים של חברת פרסום החוצות JCDecaux. לדעת הורים רבים במקום לעורר מודעות הקמפיין מעורר תרעומת ועלבון כאשר הוא תוקף את הילדים במקום את התופעה.
תמונות הקמפיין מציגות ילדים שמנים כדחויים חברתית, כאומללים, כשונים. במקום לדבר על הרגלי אכילה, ארוחות מאוזנות, הזנה בבתי הספר ועוד שלל גורמים שהופכים ילדים ומבוגרים לבעלי משקל עודף ובריאות בסכנה הקמפיין שם את הילד השמן, או ההורה במרכז ובצורה זו או אחרת מעליב אותו.
"אין בקמפיין הזה מילימטר אחד של חמלה" כותבת שרונה ראובני בעלת בלוג "השבלוג", "אל תבלבלו חמלה עם רחמים. רחמים באים ממקום של התנשאות. חמלה היא הרגש המבטא אנושיות, שותפות גורל, רצון להפחית מסבלו של האחר. הקמפיין נטול חמלה ולכן הוא מקדם בושה ואשמה".
"אחיי ואחיותיי, נתגלה הרוע בקרבנו ונחשפה זהותו" פרסמה רוני גלבפיש בדף "סטטוסים מצייצים" בפייסבוק. "הסכנה האמיתית לחוסננו הלאומי והאנושי היא ילדים שמנים. הנה נתלו המודעות בחוצות הערים. מלעיגות, משפילות, דורסניות. המודעות האלה מזכירות, שנדע כולנו, שנצביע עליהם, שלא נשכח את הבושה. שירכינו הוריהם את ראשם בכניעה ויתוודו על חטא הגרגרנות והעצלות הנורא שפשה בביתם, בילדם. שידעו כולם: אשמתם. את הנזק שעושה הקמפיין החדש נגד הילדים השמנים דורות של פסיכולוגים לא יצליחו לרפא".
אתמול פנה יצחק קדמן במכתב אל עו"ד תמר פינקוס הממונה על הגנת הצרכן בבקשה להוריד את הקמפיין. קדמן כתב כי "יש בקמפיין סכנות מרובות והוא פוגע ללא כל צורך בילדים שמנים ועלול להביאם לבצע מעשים חמורים או לשים אותם ללעג בעיני חבריהם ולגרום להתנכלות להם. לנוכח כל אלה אבקשך להפעיל את מלוא השפעתך וסמכויותיך כדי להפסיק את הפרסום הפוגעני והשלילי המדובר".

צילום מסך

יחצ
תגובת JCDecaux: "זו השנה הרביעית בה חברת JCDecaux מביאה למודעות הציבור נושאים חברתיים בעלי ערך וחשיבות. השנה, נבחר נושא השמנת יתר בקרב ילדים, כשמדינת ישראל נמצאת במקום ה-5 בעולם בהשמנת ילדים. משרדי הפרסום, כמו גם הגולשים והקהל הרחב, עיצבו כראות עיניהם את הדרך להעביר את המסר.
"אנו מצרים על תחושות חלק מהציבור כלפי הקמפיין. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים. נמשיך לקדם בכל עת נושאים בעלי ערך ציבורי וחברתי, ונזמין את הציבור להביע את דעותיו ותחושותיו כפי שעשינו בעבר".